Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
19 Września 2021 - 09:37:58 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Początki malowania (techniki, malowania )  (Przeczytany 2580 razy) Średnia ocena: 0
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
teresa
Admin
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 648


WWW Nagrody
« : 16 Kwietnia 2020 - 06:55:42 »



Jakie narzędzia potrzebne są do malowania.

Malarstwo dzieli się na dziesiątki różnych technik.
Naukę warto zacząć od farb akrylowych. Jako relatywnie szybka i szybko schnąca technika malowania
Na początek wystarczy skromny zestaw, który powinien uwzględniać wszystkie kolory podstawowe:
żółty, niebieski oraz czerwony. Warto mieć również tubkę bieli oraz czerni.
Przydadzą się pędzle płaskie w trzech różnych szerokościach włosia, np. 0,5 cm, 1 cm i 2 cm.
Podłożem może być kartka dobrej gramatury bądź tektura introligatorska a nawet czyste płótno (blejtram)

Farby

Warto zaopatrzyć się w farby lepszej marki - tanie odpowiedniki zawierają niewiele pigmentu w stosunku do spoiwa,
przez co nie kryją dobrze i wymagają dużej ilości warstw malarskich.

Co do płótna to wymaga gruntowania
Gruntowanie polega na zamalowaniu chłonnego podłoża jedną neutralną warstwą malarską.
Dzięki temu nasze chłonne podłoże zyskuje warstwę izolacyjną i nie "zjada" drogich farb.


Źródło > szkolenia plastyczne



CO NALEŻY WIEDZIEĆ O MALARSTWIE OLEJNYM?


Urok obrazów olejnych
Współczesna chemia dostarcza nam różnego rodzaju farb, znamy niezliczone techniki malarskie, część z nich w ogóle nie wymaga pędzla ani płótna – wystarczy dobry program do grafiki. Mimo wszystko farby olejne i malowane przy ich pomocy dzieła ciągle cieszą się dużą popularnością, zarówno wśród twórców jak i odbiorców. Takie dzieła jak obraz Leonardo da Vinci Dama z łasiczką rozbudzają wyobraźnie i chęci szlifowania malarskich umiejętności. Do tego dochodzi zapach farb olejnych i rozpuszczalnika nieodłącznie kojarzy się z pracownią malarską - trudno się nie zakochać.

Niepowtarzalna głębia
Z całą pewnością popularność obrazów olejnych wynika z ostatecznego efektu jaki pozwalają uzyskać. Kolory są tu bardziej nasycone, a dobrze nałożone warstwy dają poczucie większej przestrzeni. Poza tym zarówno artyści jak i odbiorcy mogą odnieść wrażenie, że oleje dają większe możliwości pracy z fakturą. Wszystko to sprawia, że oleje mają więcej głębi i wydają się bardziej realistyczne. Dobrze używane mogą pozwolić na uzyskanie niemal fotograficznej dokładności, a jednocześnie pozwalają na dużą zabawę formami abstrakcyjnymi, co udowadnia wiele sławnych autoportretów. Mistrzynią głębi autoportretów jest bez wątpienia Tamara Łempicka. Reprodukcje takie jak Tamara w zielonym Bugatti czy Dziewczyna w niebieskiej sukience pokazują niepowtarzalną głębie koloru, jaką można uzyskać malując właśnie farbami olejnymi.

Czas schnięcia, a możliwości artystyczne

Nie bez znaczenia dla twórców jest czas schnięcia. Jeżeli artysta pracuje nad swoim dziełem kilka dni do tygodni to powolne schnięcie farb olejnych jest niezwykle pomocne. Można oczywiście zadowolić się szybko namalowanym portretem czy krajobrazem, ale dla twórców, którzy swoje dzieła rodzą w bólach farba olejna jest zdecydowanie lepsza. Po wyschnięciu farba olejna nie powinna zmieniać koloru, a jeśli nieznacznie pojaśnieje różnicę wyrówna konserwacja werniksem. A zatem obraz olejny, który namalowano nie straci pierwotnego wyglądu po wyschnięciu, co potrafią zrobić obrazy malowane akrylami.
Nasycenie barw
Niewątpliwie obrazy olejne dobrze wyglądają w galeriach, muzeach i w prywatnych salonach. Jeżeli twórca umiał się nimi dobrze posługiwać to dają większe poczucie profesjonalizmu. Wyraziste, dobrze skontrastowane (ale i miękko się przenikające) kolory, gdzieniegdzie widoczne ślady pociągnięcia pędzla czy odbicia szpatułki sprawiają, że obraz jest jak dobra potrawa. Syci nasze zmysły. Nie można zapominać, że farby olejne towarzyszą nam od bardzo dawna. Używali ich najwięksi znani mistrzowie, o których obrazy biją się znamienite galerie sztuki. Możliwe, że to też nadaje im nobilitacji i sprawia, że chętniej wieszamy takie dzieła na swoich ścianach


Źródło > Twoja sztuka.


Technika malowania farbą olejną

W tradycyjnej technice malarstwa olejnego artysta rozpoczyna od szkicowania obiektów za pomocą węgla drzewnego lub rozcieńczonej farby olejnej. Podstawową zasadą jest nakładanie farby mniej rozcieńczonej na warstwę farby bardziej rozcieńczonej. Proces taki pozwala na prawidłowe schnięcie obrazu. W przypadku odejścia od tej zasady, gdzie każda następna warstwa farby zawiera mniej oleju, powierzchnia obrazu zacznie pękać i łuszczyć się jak skórka pomarańczy. Samo zachowanie tej zasady przez malarza nie gwarantuje wysokiej trwałości obrazów. Bardzo wiele zależy od jakości oleju, od którego zależy stabilność wiązania powłoki obrazu.

Istnieje wiele innych dodatkowych środków, które mogą być stosowane w malarstwie olejnym, w tym zimny wosk, żywice i lakiery. Te dodatki mogą pomóc malarzowi w dostosowaniu przezroczystości, połysku, gęstości farby lub struktury obrazu. Regulują także zdolność farby do uwidaczniania lub ukrywania pociągnięć pędzla.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta Wczoraj o 03:49:37