Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
17 Czerwiec 2019 - 07:37:16 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: PYTANIA I ODPOWIDZI - AKWARELA  (Przeczytany 1816 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
teresa
Admin
*

Aktywność:
10%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 656


WWW Nagrody
« : 18 Grudzień 2011 - 06:08:57 »

Jaka jest różnica między papierem wykonanym z bawełny a
papierem wykonanym z celulozy?


Włókna bawełny są nieznacznie większe i mają lepszą
strukturę więc użyte do produkcji  papieru lepiej się łączą i przywierają do siebie.
W rezultacie papier bawełniany
jest mocniejszy i równomiernie lekko się rozciąga gdy jest
mokry.


Co to jest papier „wood-free”?

Kiedy następuje ekstrakcja czystej celulozy z drewna nie
zawierającego wiór drewnianych uzyskuje się niezwykle dobry
surowiec do produkcji papieru. W odróżnieniu od papieru
otrzymanego z drewna, papier z czystej celulozy żółknie
bardzo nieznacznie i jest bardzo wytrzymały. Taki rodzaj
papieru nazywany jest „wood-free”.


Jaka jest różnica pomiędzy Ultramaryną ciemną 506,
a Ultramaryną francuską 503?


Przyczyna różnicy bierze się ze zjawiska znanego jako
„granulacja”. Granulacja jest specyficzną właściwością
posiadaną przez pigmenty, które po nałożeniu farby formują
niewielkie granulki. Zjawisko to powoduje efekt który
zwiększa atrakcyjność wyglądu  naniesionej warstwy farby. W
palecie kolorów farb akwarelowych odpowiednie kolory są
opisane jako podatne na zjawisko granulacji. Granulacja
jest typowym zjawiskiem pigmentu tworzącego kolor
ultramaryna, aczkolwiek niektóre ultramaryny są bardziej
podatne na występowanie tego zjawiska.   Ultramaryny takie
ogólnie znane są jako francuskie i są używane kiedy chce
się w szczególności uzyskać efekt jaki daje granulacja.

Jak to jest , że niektóre odcienie akwareli można
łatwo zmyć po wyschnięciu, a niektóre nie?


Wpływ na występowanie takiego zjawiska mają rodzaje
pigmentów. Pigmenty są  mieszane  ze spoiwem i łączą się z
nim w ziarenka o odpowiedniej wielkości. Oprócz tych
ziarenek występują jeszcze zazwyczaj mniejsze ziarenka
samego pigmentu. Jeżeli jest ich dużo i są mniejsze od
ziarenek pigmentu otoczonego spoiwem to ziarenka pigmentu
wnikają w głąb papieru i przywierają do włókien papieru
podczas gdy większe ziarenka pozostają na powierzchni
papieru. Dlatego farba zawierająca dużo cząsteczek pigmentu
o bardzo małej wielkości jest trudniejsza lub niemożliwa do
usunięcia z powierzchni papieru. To zjawisko powszechnie
nazywa się ‘plamieniem’. Przykładami kolorów bardzo mocno
przywierających do powierzchni papieru są: phthalo blue,
phthalo greek, quinacridone rose oraz indathrene blue.

Czy akwarele mogą stosowane na każdym papierze?

Zazwyczaj tak, ale lepiej tego nie robić. Jeżeli używa się
dużej ilości wody to powierzchnia papieru fałduje się
bardzo powodując, że farba spływa do zagłębień w
niekontrolowany sposób. Papier przeznaczony do akwareli
jest specjalnie przygotowywany aby zapobiec takiemu
zjawisku. Im gęstsza porcja akwareli tym mniej pofałdowań na papierze.




Z poradnika Talensa  




GAdS

Linki sponsorowane:


Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 13 Czerwiec 2019 - 13:09:09