Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
11 Grudzień 2018 - 03:28:38 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Początki hobby  (Przeczytany 499 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tolo
Zabłąkany wędrowiec

Aktywność:
0%
Wiadomości: 1


Nagrody
« : 16 Lipiec 2018 - 10:39:25 »

Witam wszystkich użytkowników tego forum.

Jestem osobą niepełnosprawną i czuję od jakiegoś czasu przypływ takiej potrzeby wewnętrznej by malować. Zanim jeszcze zachorowałem zapamiętałem sobie widząc w telewizji wiele osób niepełnosprawnych, którzy w ten sposób spędzają wolny czas i zajmują się takim hobby. Pomyślałem, że warto spróbować, tym bardziej, że wewnętrzne pragnienie by malować jest we mnie bardzo silne momentami.

Zacząłem od nauki rysunku ołówkiem i kredkami oraz kupiłem również najtańsze pędzle (chyba kiepskiej jakości) i zestaw 12 farb akrylowych w niewielkich tubkach (firma Firster/Titanium). Mam również plastikową paletę i blok rysunkowy A4 o niezbyt wielkiej gramaturze. Jestem absolutnym poczatkującym.

Pragnę, żeby malowanie było moim hobby. Początkowo myślałem, że mogę zostać wielkim malarzem (ekhm...), teraz po prostu chcę tylko, żeby sprawiało mi to przyjemność i radość, dawało uczucie zadowolenia z własnej pracy i wysiłku.

Zaczynam jako kompletny amator i po kilku próbach malowania chciałbym rozbudować nieco swój "arsenał", tylko, że na razie dość niewielkim kosztem.

Maluję na biurku, na bloku A4. Nie planuję na razie sztalug.

Proszę was o kilka porad.

Chciałbym kupić zestaw 12 pędzli nylonowych firmy Renesans (koszt około 45 zł) i farby Renesans oraz do tego blok A4 lub A3.

Chciałbym się Was zapytać czy to będzie dobry wybór, tak na początek.

Jakie wybrać kolory? Takie absolutne minimum, żeby nauczyć się mieszać barwy?

Czy do rozwinięcia sztuki malowania potrzebne lub przydatne będzie również opanowanie rysunku? (staram się trochę rysować także).

Polecacie akryle dla początkującego? Czy może zabrać się za akwarele najpierw?

Czy warto inwestować w tanie podobrazia za kilka / kilkanaście złotych?

czy lepiej na razie uczyć się na jakimś dobrym bloku papierowym?

Dodam jeszcze, że sprawia mi obecnie problem to, że farba trzyma się całego pędzla, a nie poszczególnego włosia, przez to maluje się grubą kreską, nie widać faktury żadnej na obrazie. Czy to wina pędzli, farby czy papieru? Moczę pędzel w wodzie, próbuję malować bardziej na sucho i bardziej na mokro, różnie. Jak nakładam kolejne warstwy to pod spodem widać poprzednie (tak jakby farba była półprzezroczysta). Czego to jest wina i jak to poprawić?

I w końcu, w jaki sposób się uczyć. Dużo czasu próbować różnych technik samemu czy też może oglądać filmiki na YouTube? Może są jakieś kursy na DVD? Dodam, że mieszkam w małej miejscowości i nie mam dostępu do warsztatów artystycznych, znam za to dobrze angielski.
Zapisane
GAdS

Linki sponsorowane:


teresa
Admin
*

Aktywność:
7%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 645


WWW Nagrody
« Odpowiedz #1 : 18 Lipiec 2018 - 08:04:21 »

Na początek poczytaj wypowiedzi ludzi, którzy interesują się malarstwem,
chociaż jak byś trochę się wysilił i po działa, tematach na forum po szukał to
zapewne byś znalazł odpowiedzi na swoje pytania.
Tematów dotyczących względem początkującego malarstwa jest tu ogrom.


ANDRZEJ GRZECHOWIAK - Amator dobrego stylu się wypowiedział :

"Pamiętaj, że „nie od razu Rzym zbudowano” – prawdopodobnie pierwszy malunek nie dorówna obrazom Picassa czy van Gogha. Potraktuj go jak wprawkę, ćwiczenie wykonywane dla osiągnięcia biegłości. Zacznij od podstaw – poznaj techniki mieszania i nakładania kolorów, poczytaj o perspektywie i wybierz się do muzeum lub galerii sztuki, by podziwiać dzieła najwybitniejszych mistrzów malarstwa.

Znajdź mistrza, który cię zainspiruje
Na początek sięgnij po dowolną historię sztuki. Dzięki niej dowiesz się, jak malowali twoi znakomici poprzednicy, od czego zaczynali, z jakimi problemami i kryzysami twórczymi musieli zmagać się w swoich epokach. Warto również zaznajomić się z technikami malarskimi, podejrzeć, jak łączono poszczególne kolory. W ten sposób odkryjesz własną drogę i wybierzesz metodę ci najbliższą, która pozwoli postawić kilka pierwszych, czasem nieśmiałych kroków w nowym świecie sztuki. Ucz się od największych – twoje obrazy tylko na tym zyskają.

Często słyszy się, że do malowania niezbędny jest wielki talent – na miarę Rembrandta czy Vermeera. Tymczasem, by rozpocząć przygodę z malarstwem, wystarczy sama radość, jaka towarzyszy aktowi twórczemu. Jeśli nie brak ci zapału i odrobiny wiedzy fachowej – chwyć za pędzel. Zastanów się, jakie tematy malarskie są najbliższe twemu sercu, które inspirują cię i sprawiają, że masz ochotę sięgać po płótno i sztalugi? Drugą rzecz, jaką powinieneś ustalić, stanowi technika, którą się posłużysz. Na początek wybierz jedną metodę i skup się na jej doskonaleniu. W swoim warsztacie twórczym możesz wykorzystaćtradycyjne farby olejne, rozcieńczane terpentyną czy olejem. Niektórzy wolą akwarele, akryle albo pastele.

Przeczytaj również: Najlepsze książki o historii malarstwa europejskiego

Wyprawka początkującego malarza
Musisz zaopatrzyć się w odpowiednie i niezbędne dla artysty-malarza akcesoria. Na początek wystarczy kilka pędzli i specjalne ołówki do kreślenia na płótnie. Przydadzą się także sztalugi dla początkujących – zastanów się, gdzie będziesz oddawał się nowej pasji. Jeśli myślisz o tworzeniu na łonie przyrody – posłuż się sztalugami plenerowymi. Kup również tzw. podobrazia i rozcieńczalniki. W pierwszym okresie posługuj się jedynie paroma farbami, jednak nie zapomnij o sporym zapasie białego koloru, który przyda się szczególnie podczas malowania farbami olejnymi czy akrylowymi.

Zwróć uwagę na właściwą postawę przy sztalugach – musisz dokładnie widzieć malowany obiekt, nic nie może też krępować ruchów ręki, w której trzymasz pędzel. Doświadczeni malarze postulują rozpocząć od namalowania prostej bryły – używając wyłącznie dwóch zmieszanych kolorów: białego i niebieskiego.

Naukę mieszania farb rozpocznij od tzw. gamy podstawowej, którą tworzą barwy: czerwona, niebieska i żółta. W czasie pierwszych prób zwykle powstają „błotniste” odcienie, ale ćwiczenie i cierpliwość pozwolą ci osiągać upragnione rezultaty. Z kolorów: niebieskiego i czerwonego bez trudu uzyskasz fiolet, z żółtego i niebieskiego – zieleń, a z czerwonego i żółtego – pomarańcz.

Przy płótnie – na skrzydłach wyobraźni
Poszczególne odsłony tworzenia obrazu zależą od indywidualnych preferencji. Z czasem nabierzesz wprawy i bez trudu ustalisz kolejne etapy malowania. Na początku warto ołówkiem nakreślić na płótnie temat czy obiekt, który chcesz uwiecznić. Potem możesz zaznaczyć kluczowe obszary pędzlem i odpowiednim kolorem. Dopiero na końcu cyzeluj i skup się na szczegółach, cieniach i najdrobniejszych niuansach malunku. Technika sprawdza się zwłaszcza w malarstwie tradycyjnym – gdy próbujesz odzwierciedlić ciekawy pejzaż, kosz owoców, klasyczną postać albo portret. Jeśli jednak marzy ci się malarstwo abstrakcyjne lub „spontaniczne” – uporządkowana kolejność nie spełni swojej roli. Wówczas powinieneś posłuchać intuicji i tworzyć według jej „podpowiedzi”.

Niektórzy artyści, nim przystąpią do „właściwego” aktu twórczego, sporządzają miniaturowy wariant przyszłego obrazu. Dzięki temu mogą zawczasu zmienić szczegół kompozycji, dodać lub usunąć wybrany element.

Pamiętaj, że w procesie tworzenia obrazu najważniejsza jest wyobraźnia – uczyń ją swoją przewodniczką, oddaj się jej całkowicie i nie stawiaj przed nią jakichkolwiek ograniczeń, a na pewno namalujesz niepowtarzalne i oryginalne dzieło. Czerp radość z kolejnych aktów kreacji i daj się unieść skrzydłom fantazji. Tak tworzy się sztukę, która nie ulegnie upływowi czasu – „zemstę ręki śmiertelnej”, jak niegdyś mawiała Wisława Szymborska".


ANNA OPORSKA / Miłośniczka pięknych rzeczy

"Spośród wszystkich sztuk wizualnych malarstwo wciąż cieszy się największym poważaniem. Wymaga nie tylko wprawy, artyzmu, estetycznego wyczucia, ale także technicznej biegłości. Jest bowiem wiele technik, w których można tworzyć, i niemal każda ma inną specyfikę. Powinny je znać zarówno osoby, które aktywnie tworzą, ale także te zainteresowane kolekcjonowaniem obrazów. Jest to wiedza, która pomoże pewniej się poczuć w świecie sztuki, a także ocenić wartość danego obiektu. Co istotne, większość nazw technik malarskich pochodzi od farb, które wykorzystuje.

Malarstwo olejne
Najpopularniejszą i najbardziej cenioną techniką malarską jest olej. Upowszechniła się ona dopiero w epoce baroku. Polega na nanoszeniu na zagruntowaną powierzchnię płótna lub deski farb olejnych. Składają się one z oleju lnianego i pigmentów. Są to farby kryjące, które zostawiają na płótnie fakturę i pozwalają na uzyskanie rozmaitych efektów. Co istotne, długo schną i są odporne na działanie wody. Obrazy namalowane tą techniką mogą z czasem zmieniać kolory, dlatego zabezpiecza się je werniksem. Farby olejne pozwalają na osiągnięcie dużej głębi koloru i kontrastowych przejść barwnych. Obrazy zazwyczaj mają lekko połyskującą powierzchnię. Mistrzami malarstwa olejnego byli m.in. Rembrandt, Monet, van Gogh czy Picasso.

Techniki wodne
Zanim malarstwo olejne zdobyło popularność, dominującą techniką była znana od starożytności tempera. Posługiwali się m.in. Leonardo da Vinci, Sandro Botticelli i Rafael. Jest to technika wodna, gdzie farby mają formę emulsji. Można nimi malować zarówno na papierze, jak i zagruntowanej desce czy płótnie. Wyróżnia je mniejsze krycie niż w przypadku farb olejnych, ale można nimi uzyskać efekt zbliżony do nich. Co ważne, tempery szybko schną. Po wyschnięciu kolory tracą na intensywności i stają się matowe, dzięki czemu łatwiej uzyskać efekt łagodnego przenikania barw. Warto też pamiętać, że nie są odporne na wilgoć, lecz kolory nie zmieniają się wraz z upływem czasu. Bardzo podobne efekty do tempery daje gwasz, z tym, że jest to farba znacznie mniej spopularyzowana. Składa się z wody, kredy lub bieli oraz gumy arabskiej będącej spoiwem. Często malarze sięgają po nią, wykonując podmalówki do obrazów olejnych.

Kolejną techniką wodną jest akryl. Jest ona chwalona za łatwość użycia. Farbami akrylowymi można uzyskać efekty pomiędzy olejem a akwarelą. Podobnie jak w technice temperowej można nimi malować na różnych powierzchniach i szybko schną. W przeciwieństwie do tempery po wyschnięciu kolory nie tracą na intensywności, całość ma lekki połysk, a suchy obraz akrylowy jest odporny na wodę.

Ostatnią z malarskich technik wodnych jest akwarela. Maluje się nią głównie na papierze. Nie są to farby kryjące, dają półprzeźroczysty efekt. Malowanie nimi wymaga sporej wprawy, gdyż wykorzystuje się sporo wody, która często rozlewa się na papierze i w niego wsiąka. Do tego akwarele bardzo szybko schną i możliwości nanoszenia poprawek są bardzo ograniczone. Dlatego właśnie jest tu konieczna biegłość techniczna.

Na koniec został kolaż, który nie jest „czystą” techniką malarską. Może bowiem wykorzystywać szereg innych form działań twórczych, takich jak fotografia, rysunek, grafika i wiele innych. Polega na twórczym łączeniu różnych fragmentów innych prac, ale też wycinków gazet, wydruków i innych przedmiotów. Technikę tę upowszechnili w XX wieku surrealiści i dadaiści".
Zapisane
kumak
Nowicjusz
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 44


Nagrody
« Odpowiedz #2 : 18 Lipiec 2018 - 08:15:32 »

Cytuj
Chciałbym kupić zestaw 12 pędzli nylonowych firmy Renesans (koszt około 45 zł)
Drogich pędzli na początek bym nie kupował, zwłaszcza,że pędzle się zdzierają szybko  usmiech

 Na forum: http://www.tessart.pl/smf/index.php?topic=3402.msg36497#msg36497
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta Wczoraj o 16:42:55