Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
22 Maj 2019 - 04:25:12 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Espero - Żmijowiec zwyczajny i przeplatka didyma  (Przeczytany 3240 razy) Średnia ocena: 0
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
espero
Instruktor
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 582


WWW Nagrody
« : 26 Wrzesień 2015 - 10:37:48 »

Jakiś czas temu rozpocząłem nowy botaniczny projekt na zamówienie. Ilustracje mają nawiązywać do twórczości Marii Sibylli Merian, malarki i entomolożki żyjącej na przełomie XVII i XVIII wieku. W swoich pracach bardzo często umieszczała rośliny i różne stadia rozwojowe określonego gatunku owada.

Na pierwszej ilustracji postanowiłem umieścić żmijowca zwyczajnego (echium vulgare) i trzy stadia rozwojowe przeplatki didyma (melitaea didyma): larwę, poczwarkę i dwa owady dorosłe. Jestem w połowie drogi.

Akwarele, 31 x 41 cm, papier Saunders Waterford prasowany na gorąco, 100% bawełny.























GAdS

Linki sponsorowane:


espero
Instruktor
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 582


WWW Nagrody
« Odpowiedz #1 : 26 Wrzesień 2015 - 11:02:16 »

Podczas wykonywania tego projektu mam zawsze obok szkicownik, w którym testuję kolory. Po testach różnych mieszanin, zapisuję sobie jakich kolorów użyłem do namalowania określonego elementu.

I tak na przykład do namalowania kwiatów użyłem głównie Cobalt Blue (PB28) i Indanthrene Blue (PB60).
Do zieleni używałem głównie mieszaniny Phthalo Blue Green Shade (PB15:3) i Quinacridone Gold (PO49).

Generalnie nie używam w akwareli czerni. Ale nie dlatego, że jestem tradycjonalistą i hołduję zasadzie, która mówi, że w akwareli nie powinno się używać czerni ani bieli. Nie używam jej dlatego, że po prostu bardzo rzadko jej używam w ogóle, stąd nawet tego koloru nie kupuję, bo jeśli już jej potrzebuję, to mogę czerń zmieszać sam.

Na zmieszanie czerni (i szarości) jest wiele sposobów (m.in. zmieszanie barw podstawowych). W tym projekcie potrzebowałem czerni do motyla. Wcześniej malując liście szukałem odpowiedniej zieleni i przez przypadek odkryłem idealną czerń. Połączenie Perylene Green (PBk31) + Pyrrol Crimson (PR264) = idealna czerń. Sam pigment Perylene Green jest czarny, w końcu to PBk - Pigment Black, ale jak wiemy jest to po prostu bardzo ciemna zieleń. Zmieszana z Pyrrol Crimson neutralizuje się, dając czystą czerń.

teresa
Admin
*

Aktywność:
17%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 655


WWW Nagrody
« Odpowiedz #2 : 27 Wrzesień 2015 - 14:56:06 »

Pięknie opisana technika tworzenia dzieła.
Bardzo potrzebne są takie posty - opisy pracy malarza na forum.
Jak zwykle jesteś Krzysztofie nieoceniony w tym co robisz i tworzysz. kwiat
espero
Instruktor
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 582


WWW Nagrody
« Odpowiedz #3 : 28 Wrzesień 2015 - 11:37:56 »

Dziękuję bardzo Tereso! usmiech Staram się usmiech

Kolejny etap ukończony. Udało mi się dokończyć lewą stronę motyla i namalować gąsienicę na zielonych liściach. Na kolejnych zdjęciach możecie zobaczyć poszczególne etapy.



Na tym zdjęciu możecie zobaczyć ukończonego motyla i pierwszy etap malowania gąsienicy. Naniosłem pierwszą warstwę pomarańczu i szarości. Na ostatnim zdjęciu zobaczycie stronę ze szkicownika, gdzie wypisałem użyte kolory. Zacząłem od najjaśniejszych kolorów, później dodawałem czerń.



Gąsienica była bardzo czasochłonna. Cały ten piękny, czarny wzór musiał być dokładnie namalowany bardzo małym pędzelkiem. Na tym etapie uświadomiłem sobie, że nie mogę tej gąsienicy namalować do końca. Na jej ciele wyrastają setki małych czarnych włosków/kolców. Gdybym je teraz namalowałem, mógłbym jej później, przy malowaniu liści, rozmazać. Dlatego musiałem najpierw namalować liście, a później wrócić do namalowania kolców na gąsienicy.

















A tutaj szkicownik, w którym testowałem kolory do gąsienicy. Byłem pewien, że użyję Translucent Orange (PO71), bo pasował idealnie. Musiałem go jednak trochę rozjaśnić, więc dodałem Yellow Deep (PY65). Chciałbym tu użyć mojego starego New Gamboge (PY153), ale go już nie mam, a niestety nowy New Gamboge nie jest robiony z pigmentu PY153.
Musiałem tutaj też użyć szarości, ale to była łatwa decyzja, użyłem mieszaniny Ultramarine Blue (PB29) z Burnt Sienna (PR101). Te kolory razem dają piękne szarości. Gąsienica miała też inny, spoecyficzny kolor, który trudno mi nazwać, coś jak bardzo jasny brąz, ale taki szarawy. Uzyskałem go przez zmieszanie mojej szarości z Naples Yellow Deep (PBr24). A jako czerni użyłem mojego wynalazku, czyli Perylene Green (PBk31) + Pyrrol Crimson (PR264).



espero
Instruktor
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 582


WWW Nagrody
« Odpowiedz #4 : 28 Wrzesień 2015 - 21:52:56 »

Dzisiaj udało mi się skończyć poczwarkę przeplatki didyma (melitaea didyma).









Na kartce zmieszałem białą temperę z indygo. Użyłem tej mieszaniny do dodania odbić światła, które są ledwo widoczne. Czystej białej tempery użyłem do dodania najjaśniejszych białych odbić światła na poczwarce.

Towicz
Forumator
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 669


Nagrody
« Odpowiedz #5 : 29 Wrzesień 2015 - 09:08:58 »

Niesamowita robota. Wielki szacunek.
espero
Instruktor
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 582


WWW Nagrody
« Odpowiedz #6 : 04 Październik 2015 - 12:17:13 »

Dzięki Towicz!

Ilustracja ukończona. Tymczasem zaległe zdjęcia.

Drugi motyl. Zacząłem od bardzo jasnej warstwy Naples Yellow Deep i dodałem pomarańczowe fragmenty używając Translucent Orange i Hansa Yellow Medium.



Tutaj dodałem cienie. Zmieszałem French Ultramarine z Naples Yellow Deep.



Zanim naniosłem czarną warstwę wzorków na skrzydłach namalowałem głowę motyla i ciało. Użyłem też białej tempery zmieszanej z różnymi kolorami akwareli do namalowania włosków. W dolnej części użyłem pięknej mieszaniny Phthalo Blue Green Shade z Cobalt Turquoise Light.



W końcu, używając mojej czerni (Perylene Green + Pyrrol Crimson) namalowałem wzorki na skrzydłach.





Domalowałem kwiata, na którym siedzi motyl i gotowe.





Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 13 Maj 2019 - 23:44:51