
Zależy jaką farbą malujesz
czy tytanową czy cynkową. Trzeba poznać zachowanie tych obydwu farb na płótnie już po namalowaniu.
Otóż
Biel Tytanowa (Titanium White) na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od
Bieli Cynkowej (Zinc White). Jednak przy ich użyciu już na płótnie Biel Tytanowa bardziej jest kryjąca.To znaczy - bardziej wydajna. W niewielkich ilościach bardziej rozjaśnia kolory. Jeśli już mowa o bieli w malowaniu dzieł malarsko - artystycznych to w przypadku tego rodzaju bieli występuje zjawisko przy zbyt dużej ilości nakładania bieli powoduje, że kolor szczególnie na namalowanym portrecie staje się pożółknięty, zamglony i kredowy. jest to problem przy malowaniu portretu, kiedy jaśniejsze partie skóry są zbyt blade.
W takim przypadku sięgnąć należy po Biel Cynkową,która jest bardziej transparentna.
Bardziej sprawdza się przy delikatnym mieszaniu barw, w malowaniu odcieni ludzkiej skóry.Jednak nie należy przesadzać z Bielą Cynkową ponieważ zastosowanie jej w czystej postaci - lubi pękać po paru latach na obrazie. Dlatego Biel Cynkową warto wymieszać pół na pół z Bielą Tytanową.
W sklepach plastycznych zapewne można dostać farby tzw. transparentnej biel. Są na pewno produkowane przez Talens (seria Rembrandt) oraz Schmicke i Winsor (też w seriach artystycznych farb). Jest to mieszanka bieli cynkowej i tytanowej - daje o wiele lepszy efekt.
Tak w ( ) możesz zakupić w sklepach plastycznych.Dobre farby białe, które mają większą jasność i mniejszą tendencję do żółknięcia,
to większość bieli powstaje przy połączeniu z olejem szafranowym.
Biele na bazie oleju szafranowegoBiel tytanowa "Titanium White" to najbardziej popularna współcześnie biel.
Charakteryzuje się największą głębią bieli. Ze wszystkich jest najbardziej kryjąca. Jest bardziej miękka.
Biel ołowiowa (1) Tradycyjna biel ołowiana w gamie farb olejnych,
"Flake White" jest znakomitym tworzywem malarskim z uwagi na swoją wszechstronność,
podatność na pracę pędzla, trwałość i czas schnięcia.
Obecność pigmentów cynkowych korzystnie wpływa na konsystencję tej farby.
Jest to jednocześnie najbardziej sztywna biel w całej gamie.
Flake White (2) (Biel ołowiowa) Odmiana Flake White (1) charakteryzująca się bardziej płynną konsystencją.
Biel cynkowa - "Zinc White", najbardziej przezroczysta ze wszystkich bieli, co sprawia, że
idealnie nadaje się do wykonywania podmalowywania i laserunku. Ma również najrzadszą konsystencję.
"Cremnitz White" - Biel ołowiowa jest wykonana również na bazie ołowiu.
Brak cynku w jej składzie sprawia, że charakteryzuje się nieco włóknistą konsystencją.
Niektórzy artyści z zasady preferują czyste kolory ołowiane.
Jest jeszcze
Biel opalizująca "Iridescent White" Powstała w oparciu o pigment mikowy farba daje w
konsekwencji biel perłową. Użycie jej daje dobre efekty w połączeniu z kolorami przezroczystymi.
Tyle o bielach. Jeśli są jeszcze inne przyczyny żółknięcia malowidła, to zwróć uwagę na werniks (o ile stosujesz)
lub na mieszanie farb tz. jakimi mediami rozcieńczasz farby.
Pozdrawiam
