Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
26 Wrzesień 2017 - 15:32:00 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Biele w malarstwie olejnym - charakterystyka bieli  (Przeczytany 5222 razy) Średnia ocena: 0
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
andreas
Nowicjusz
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 12


Nagrody
« : 16 Lipiec 2015 - 21:53:17 »

Szukając w internecie wszystkiego co dotyczy malarstwa znalazłem na MALUJĘ - BLOG O MALARSTWIE charakterystyki białych farb olejnych. Chciałbym podzielić się tymi wiadomościami - link do blogu
https//maluje.worpress.com/page/3/. Myślę, że może to niektórych początkujących takich jak ja zainteresować. Artykuł jest sprzed roku. Sierpień 2014.
Zapisane

Przyszłość należy do tych, którzy wierzą w piękno swoich marzeń.
                                      
                                                  Eleanore Roosevelt
GAdS

Linki sponsorowane:


kayna
Bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 57


Nagrody
« Odpowiedz #1 : 18 Lipiec 2015 - 20:49:35 »

fajna strona usmiech jest też cały podręcznik o malarstwie olejnym w formacie pdf   okok
Zapisane
Hergon_pl
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%
Wiadomości: 108


Nagrody
« Odpowiedz #2 : 22 Grudzień 2015 - 13:13:37 »

Strona faktycznie ciekawa i z całą pewnością przyda się każdemu początkującemu malarzowi,który nie wie jak odnieść się do bieli,do kolorystyki w kwestii malarstwa olejnego. Jeżeli macie jeszcze jakieś ciekawe namiary,również na elektroniczne wersje podręczników,to śmiało wstawcie na forum.
Zapisane
Aniela
Świeżynka
*
Aktywność:
0%
Wiadomości: 4


Nagrody
« Odpowiedz #3 : 26 Luty 2017 - 20:48:45 »

Witam
link wyżej podany  jest niestety nieaktualny...  beczy

od jakiegoś czasu maluje farbami olejnymi, głownie firmy Van Gogh producent talens, biały (Titanium white) kolor tej  firmy po jakimś czasie mi żółknie ....  czy ktoś wie dlaczego? albo zna jakaś biała olejna która nie zżółknie??
Zapisane
teresa
Admin
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 607


WWW Nagrody
« Odpowiedz #4 : 27 Luty 2017 - 09:52:32 »

Zależy jaką farbą malujesz czy tytanową czy cynkową. Trzeba poznać zachowanie tych obydwu farb na płótnie już po namalowaniu.
Otóż Biel Tytanowa (Titanium White) na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od Bieli Cynkowej (Zinc White). Jednak przy ich użyciu już na płótnie Biel Tytanowa bardziej jest kryjąca.To znaczy - bardziej wydajna. W niewielkich ilościach bardziej rozjaśnia kolory. Jeśli już mowa o bieli w malowaniu dzieł malarsko - artystycznych to w przypadku tego rodzaju bieli występuje zjawisko przy zbyt dużej ilości nakładania bieli powoduje, że kolor szczególnie na namalowanym portrecie staje się pożółknięty, zamglony i kredowy. jest to problem przy malowaniu portretu, kiedy jaśniejsze partie skóry są zbyt blade.

W takim przypadku sięgnąć należy po Biel Cynkową,która jest bardziej transparentna.
Bardziej sprawdza się przy delikatnym mieszaniu barw, w malowaniu odcieni ludzkiej skóry.Jednak nie należy przesadzać z Bielą Cynkową ponieważ zastosowanie jej w czystej postaci -  lubi pękać po paru latach na obrazie. Dlatego Biel Cynkową warto wymieszać pół na pół z Bielą Tytanową.
W sklepach plastycznych zapewne można dostać farby tzw. transparentnej biel. Są na pewno produkowane przez Talens (seria Rembrandt) oraz Schmicke i Winsor (też w seriach artystycznych farb). Jest to mieszanka bieli cynkowej i tytanowej - daje o wiele lepszy efekt.

Tak w ( ) możesz zakupić w sklepach plastycznych.

Dobre farby białe, które mają większą jasność i mniejszą tendencję do żółknięcia,
to większość bieli powstaje przy połączeniu z olejem szafranowym.

Biele na bazie oleju szafranowego

Biel tytanowa "Titanium White" to najbardziej popularna współcześnie biel.
Charakteryzuje się największą głębią bieli. Ze wszystkich jest najbardziej kryjąca. Jest bardziej miękka.

Biel ołowiowa (1) Tradycyjna biel ołowiana w gamie farb olejnych,
"Flake White" jest znakomitym tworzywem malarskim z uwagi na swoją wszechstronność,
podatność na pracę pędzla, trwałość i czas schnięcia.
Obecność pigmentów cynkowych korzystnie wpływa na konsystencję tej farby.
Jest to jednocześnie najbardziej sztywna biel w całej gamie.

Flake White (2) (Biel ołowiowa) Odmiana Flake White (1) charakteryzująca się bardziej płynną konsystencją.

Biel cynkowa - "Zinc White",  najbardziej przezroczysta ze wszystkich bieli, co sprawia, że
idealnie nadaje się do wykonywania podmalowywania i laserunku. Ma również najrzadszą konsystencję.

"Cremnitz White" - Biel ołowiowa jest  wykonana również na bazie ołowiu.
Brak cynku w jej składzie sprawia, że charakteryzuje się nieco włóknistą konsystencją.
Niektórzy artyści z zasady preferują czyste kolory ołowiane.

Jest jeszcze Biel opalizująca "Iridescent White" Powstała w oparciu o pigment mikowy farba daje w
konsekwencji biel perłową. Użycie jej daje dobre efekty w połączeniu z kolorami przezroczystymi.

Tyle o bielach.
Jeśli są jeszcze inne przyczyny żółknięcia malowidła, to zwróć uwagę na werniks (o ile stosujesz)
lub na mieszanie farb tz. jakimi mediami rozcieńczasz farby.

Pozdrawiam usmiech
Zapisane
Aniela
Świeżynka
*
Aktywność:
0%
Wiadomości: 4


Nagrody
« Odpowiedz #5 : 06 Marzec 2017 - 18:06:15 »

dziękuje usmiech za tak obszerne niewyjaśnienie tematu "bieli"
Zapisane
teresa
Admin
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 607


WWW Nagrody
« Odpowiedz #6 : 08 Marzec 2017 - 04:45:34 »

Nie wyjaśnienie ? Nie zrozumiałaś treści tego postu?   mysl
Nie wiem czego się spodziewałaś, starałam Ci fachowo i zrozumiale odpowiedzieć.
Napisałam jakie zachowania mają co niektóre biele, przybliżyłam Ci ich znajomość.
Wnioski sama winnaś wyciągnąć.
Przykro mi, że nie pomogłam Ci - Twoim zdaniem. bezradny
Zła technika malowania prowadzi do niepożądanych efektów końcowych na obrazie i
zapewne w przypadku Twojego działania, takie żółknięcie bieli na malowidle występuje.

Może jeszcze wystawiasz (wieszasz obraz na zbyt słonecznym miejscu ?)
Farby nie lubią dużego światła, wówczas bledną,  tracą swą świetlistość barw lub w przypadku bieli żółkną albo jeszcze pękają.

pozdrawiam.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 24 Wrzesień 2017 - 10:12:06