Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
26 Czerwiec 2019 - 10:46:19 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Skład chemiczny farb olejnych.  (Przeczytany 5214 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kumak
Nowicjusz
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 47


Nagrody
« : 12 Październik 2014 - 11:37:31 »

Witam, dawno nie odwiedzałem forum tessat. Trochę podróżowałem.
Zacznę od pytania, bo jak widzę powstał taki doskonały dział  PYTANIA I ODPOWIEDZI.
Nie trzeba szukać odpowiedniego działu i się wstrzelać w wątek lub zakładać nowy na jedno pytanie.
Jak widać w tym dziale, prawie na każde pytanie udzielana jest odpowiedź, wiec tu myślę, że moje pytanie jest na swoim miejscu.
Interesuje mnie:
Co kryją w sobie farby olejne np. Biel. Jaki posiadaja skład chemiczny ? Interesuje mnie ze względów douczania się.

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedź.
GAdS

Linki sponsorowane:


teresa
Admin
*

Aktywność:
3%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 657


WWW Nagrody
« Odpowiedz #1 : 13 Październik 2014 - 04:06:01 »

Co do bieli to: Biele, które występują w malarstwie olejnym.
W skład farb wchodzą pigmenty, media, oleje, żywice i ich wypełniacze.

Najczęściej używana w malarstwie to:

1). Biel Tytanowa
Skład chemiczny: dwutlenek tytanu, tlenek cynku, olej szafranowy.

2). Za nią popularna Biel Cynkowa - skład chemiczny: tlenek cynku, olej  lniany.

3). Następnie to Biel Ołowiowa - skład chemiczny: węglan ołowiu, tlenek cynku, olej  szafranowy.

4). Potem znajdujemy Biel Cynkowo-Tytanową
Właściwości chemiczne zbliżone do w/w. skład chemiczny: dwutlenek tytanu, tlenek cynku, olej  szafranowy.

5). Jeszcze jedna Biel Ołowiowa, wywodząca się ze starych receptur.
Skład chemiczny: węglan ołowiu, olej  szafranowy.

6). Biel Transparentna
W składzie chemicznym: dwutlenek tytanu, tlenek cynku, olej  szafranowy.

7).Dalej to - Biel naturalna.
Skład chemiczny tej bieli: dwutlenek tytanu, tlenek tytanu, olej szafranowy.

8).Biel laserunkowa. skład chemiczny - dwutlenek tytanu, żywica alkidowa.

9). Biel podkładowa na bazie ołowiu. W składzie chemicznym- węglan ołowiu, tlenek cynku, olej lniany.

10). Jeszcze jedna Biel Podkładowa Skład chemiczny: węglan ołowiu, tlenek cynku, olej lniany.

11). Biel Opalizująca - perłowa. W jej składzie chemicznym -  pigment perłowy – mika

To chyba tyle co do składu chemicznego bieli. mysl
Hergon_pl
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%
Wiadomości: 108


Nagrody
« Odpowiedz #2 : 14 Październik 2014 - 15:02:44 »

Z bieli masz wszystko powyżej opisane,brawo dla Teresy za wyczerpującą odpowiedź bo przyznam że ja także nie do końca byłem pewien kwestii składu chemicznego. Najczęściej mam styczność z bielą cynkową.
teresa
Admin
*

Aktywność:
3%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 657


WWW Nagrody
« Odpowiedz #3 : 15 Październik 2014 - 14:34:17 »

Przy okazji kilka porad o farbach olejnych, ich właściwościach i skutkach.

Nie używać zbyt dużej ilości rozpuszczalnika do mieszania farby ponieważ zbyt mocno rozrzedzona farba
traci swoja strukturę chemiczną a tym samym słabsze jest wiązanie farby z płótnem lub inną powierzchnią do malowania.

Do rozrzedzania - mieszania farb należy stosować rozpuszczalników oczyszczonych i wysokiej jakości.
Rozpuszczalniki nieoczyszczone źle wpływają na łączenie się powłoki barwnej w malowidle

Nie stosować starych i utlenionych rozpuszczalników np. terpentyny.
Tego typu miedia do malowania winniśmy przechowywać zamkniętych butelkach, najlepiej w hermetycznych i w ciemnym miejscu.
Stara już utleniona terpentyna pozostawia na powierzchni farb (obrazie) lepki osad, który powoduje bardzo słabe schniecie malowidła.

Należy przestrzegać zasad malowania - czyli  grube na cienkim  i tłuste na chudym.
Takie techniki malowania zapewniają nam większą sprężystość kolejno nakładanym warstwom farby na powierzchnię  
co w efekcie zmniejsza się ryzyko pękania farb.

*
Przed docelowym malowaniem należy pamiętać by nasz grunt nie był zbyt chłonny.
Podmalówkę należy stosować z rozrzedzaczami w celu szybkiego wyschnięcia powierzchni.
Nie nakładamy grubych warstw farby. Grube warstwy farby na niechłonny grunt z nadmiarem spoiwa mogą powodować zmarszczenia.
Przy malowaniu wskazany jest jedn rodzaj spoiwa.
Hergon_pl
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%
Wiadomości: 108


Nagrody
« Odpowiedz #4 : 18 Grudzień 2014 - 16:57:15 »

Te zmarszczenia o których mowa na samym końcu to bardzo powszechny defekt podczas wielu prac z którymi miałem styczność,wynika z tego że grunt nie był w odpowiedni sposób przygotowany czy też niechłonny,a to juz zaniedbanie ze strony autora pracy,samego malarza.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 10 Czerwiec 2019 - 21:44:34