Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
31 Stycznia 2023 - 00:50:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gęsta farba akrylowa - która to?  (Przeczytany 8781 razy) Średnia ocena: 0
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
satia2004
Zabłąkany wędrowiec

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 1


Nagrody
« : 22 Czerwca 2012 - 08:54:17 »

Pytanie jak w temacie - które farby akrylowe są gęste (tj. pozostawiają widoczne pociągnięcia pędzla)? Wiem, że niektóre firmy mają specjalne linie 'heavy body' - czy chcąc uzyskać nieco trójwymiaru farby na płótnie wybierać takie, czy po prostu normalne ale wyższe linie (np. Talens Van Gogh)?

A może dodawać jakieś medium typu do impasto?

Bardzo początkujący usmiech
teresa
Admin
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 658


WWW Nagrody
« Odpowiedz #1 : 23 Czerwca 2012 - 08:34:05 »

Są takie farby akrylowe, które charakteryzują się dużą gęstością i które to umożliwiają malowanie techniką impasto,
inaczej możemy też nazwać techniką malowania strukturalnego.
Malując takimi farbami nie musimy wówczas używać pasty tz. strukturalnej.
Jest to technika malowania o bardzo wyraźnej grubej strukturze farby (faktura) tz powstaje malowidło grubo fakturowane.
Przy takiej technice możemy uzyskać piękną i niesamowitą głębię struktur. Przy różnym oświetleniu zmieniają swój wygląd, nadając im wymiarowość.
Najlepiej zakupić takie farby z serii "HEAVY BODY" Używane są też w malowidłach ściennych.

danny
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 142


Nagrody
« Odpowiedz #2 : 25 Sierpnia 2012 - 21:23:19 »

W odróżnieniu od farb olejnych, które są mniej więcej podobne (jeśli chodzi o fakturę, połysk, krycie, itp.), farby akrylowe różnią się między sobą - i to znacznie.

Najczęściej możemy kupić 3 rodzaje:

- szkolne w kompletach (liquitex basic, louvre, amsterdam, itp.), zwykle o mniejszym nasyceniu kolorów, półprzezroczyste, idealne do malowania laserunkowego

- płynne (niestety, nie próbowałem i nie znam marek) usmiech, w postaci "tuszu"

- miękkie, w których ślady pędzla roztapiają się przy wysychaniu jak ślady na maśle (np. maimeri policolor), tworzą gładką, elastyczną, satynową powierzchnię

- gęste (renesans maxi acril, gęsty liquitex, rowneye, itp.)

Jeśli ktoś chce malować akrylami, jak akwarelką, powinien wybrać szkolne zestawy dobrej firmy; jeśli szuka substytutu tłustej, jajecznej tempery (1:3), policolory świetnie się do tego nadają; jeśli szuka szybciej wysychających "olejów", maxi acril, system 3, brera świetnie się nadadzą.

Akryle generalnie kiepsko "trzymają" ślady pędzla - tzn. są one widoczne, ale zlewają się w "fałdki", w olejach widać każdy jeden odciśnięty włosek. To znaczy, że kopiując np. Van Gogha poniesiemy sromotną porażkę, a obraz będzie wyglądał fatalnie.

W takich przypadkach, można spróbować trzech rzeczy:

1) nie dodawać wody
2) dodać żelu/pasty typu "heavy gloss" lub "extra heavy gloss"
3) farbę nakładać tanim szczeciniakiem

Kapitalne efekty daje również samodzielne sporządzenie farby poprzez dodanie sypkich pigmentów do takiej pasty. Idealne do podmalówek, słoik kolorowych ziem w kremerze to ok. 6,50zł, kadmy 23zł. Farbę możemy wówczas nasycić do woli, wg. własnego uznania.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 27 Stycznia 2023 - 17:36:48