Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
20 Sierpień 2019 - 12:39:37 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: kamillo  (Przeczytany 11667 razy) Średnia ocena: 3
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kamillo
Nowicjusz
*
Aktywność:
0%
Wiadomości: 15


Nagrody
« : 06 Kwiecień 2008 - 11:19:27 »

prosze o wyrozumialosc to moje pierwsze prace:)

1 olej na plycie "martwa natura"

przez administrację forum.


2 olej na plotnie bez tytulu chociaz moze byc "lódka"usmiech



wiecej na stronie 3 galerii:)
GAdS

Linki sponsorowane:


infrawizjer
Gość
« Odpowiedz #1 : 06 Kwiecień 2008 - 12:07:59 »

ok wytłumaczę o co mi chodziło tu żeby tematu nie zagracać. Rozbicie koloru w tym wypadku o którym mówiłem polega na zmianie jego temperatury lub waloru. Czyli temperaturę, to robicie polega na łamaniu podstawowej barwy odpowiednio zimnymi lub ciepłymi tonami.Jeśli chodzi o walor to można dowolnie rozjaśniać i nasycać barwę z tym że ja proponuje nie rozjaśnić czystym białym, to taka moja sugestia jak i broń borze nie ściemniać czarnym to bardzo nieplastyczne kolory i powiedzmy że jeśli nam zależy na realnym oddaniu przedmiotu, klimacie wizji ,itp to lepiej ich nie używać.To znaczy mozna ale trzeba mieć na to patenty:] .widzisz bylli sobie np tacy fowisci oni malowali cos w deseń twojego 2 obrazu czyli zatracali perspektywe na rzecz płaskiej nasyconej plamy [z tym ze oni uzywali czystej barwy i takie tam] i jesli taki byl zamysł to wyszło na 100 procent i pod tym kontem mi sie podoba jeśli natomiast miało byc realnie to musisz zrozumiec podstawowe opcje
.1.powietrze nie jest przezroczyste
.2.powietrze nie jest białe
.3.powietrze nie koniecznie jest błękitne choć zawiera np jego szczyptę
.4.od powietrza też odbija się światło tylko mniejszy stopniu
.5.niekoniecznie to co daleko jest tylko zimne pamiętajmy o poświacie nad horyzontalnej ale to delikatna sprawa.
.6.rzeczywiście im bliżej tym cieplej
.7.im bliżej tym wyraźniej im dalej tym kształty bladziej umowne
.8.światło jak jest żółte bądź bardzo pochodne słabo łamane robi wiochę też;]
.9.cień niekoniecznie musi być przejściem walor owym w ciemniejszy ton odcieniu [czuli może posiadać swoją własną barwę łamaną
.10. ten wniosek jest tajemnicą która jednak ktoś kto chce bardzo wyciągnie z powyższych punktów jest to też tajemnica grafików "trzech kolorów" komputerowych pytaj szukaj na forach a później przyłóż do tego;];]; [kawa na lawę wszystkiego nie można]
.11.nie przejmuj się kompletnie powyższymi punktami miej ich świadomość ale jednocześnie miej je gdzieś i kombinuj chłopie;]
12.jeszcze raz kombinuj
13.i raz jeszcze

pozdr
Oldmalarz
Gość
« Odpowiedz #2 : 06 Kwiecień 2008 - 13:54:24 »

 no no no  infrawizjer .. haha calkiem niezle kawał niezlej teori.
.całkiem odmiennej jak od tego "kluczenia w labiryncie" jaki zaserwowałes Paveletz-owi oczko
oczywiscie zgadzam sie w zupełnosci z twoim wykładem..

...zalózmy jednak że Kamillo poda jako kontr artgument zastosowanie perspektywy "rzedowa" co wyklucza zastosoanie..wizualne.."powietrza " a charakteryzuje sie ulozeniem rzedowym planu obrazu w mysl tej zasady ze przedmioty blizsze ulozone sa na dole obrazu a dalsze na górze...
 
zalozmy (co do koloru) ze Kamillo zastosowal poprawną "harmoniczna game kolorow cieplych"
w mysl ktorej kolory cieple takie jak czerwien i zołcien.daja wrazenie bliskossci..a błekit zielen czy fiolet daja uczucie oddalenia..
w zastosowaniu gamy harmonicznej kolorow ciepłych charakterystyka jest dominanta barw czerwieni pomarancza i zołcienia..(co widac na obrazie)
wiec w/g powyzszego konstrucja formy i koloru (obrazu z łódką) bedzie namalowana poprawnie..
..co ty na to..usmiech?



infrawizjer
Gość
« Odpowiedz #3 : 06 Kwiecień 2008 - 15:00:07 »

nie zgadzam się za wodą nadal jest owa pierwszoplanowa dominanta [barwna] która rozbija cały misterny plan przestrzenny jeśli chodzi o kolor spłaszcza obraz poza tym perspektywa rzędowa jest ok.


ps. paveltzowi sie nie nalezło
kamillo
Nowicjusz
*
Aktywność:
0%
Wiadomości: 15


Nagrody
« Odpowiedz #4 : 06 Kwiecień 2008 - 16:39:52 »

dzieki bardzo za porady, sa swietne aczkolwiek wiem wiele jeszcze pracy przedemna:)o ile rozumiem infrawizjera, to jednym z elementow potszebujacy uwagi jest dalszy kadr obrazu, wiec powinno sie tam znalesc troszke wiecej chlodnych barw.czyli na chlopski rozum ta trawke za rzeczka potrktowac chlodniejszym tonem zieleni, a laczce z przodu dodac troszke cieplych czerwieni lub brazow? ten obraz nie jest jeszcze skonczony wiec popracuje nad nim.aha a co z rzeczka?na tym zdjeciu nie widac ale niebo na obrazie ma poswiate purpury i rozu, i wydaje mi sie ze rzeczka jest za niebieska i powinna odbijac wiecej nieba. jeszcze raz wielkie dzieki za komentarze, naprawde daja mi wiele, oczywiscie przede mna jeszcze wiele czytania teorii i wcielania ja w zycie ale nie od razu rzym zbudowali:)
infrawizjer
Gość
« Odpowiedz #5 : 06 Kwiecień 2008 - 17:03:18 »

no chłopie ja bym sie tak w to nie wgłębiał widzę ze jednak zależy ci na realistycznym oddaniu rzeczywistości ,czyli słuchanie w tym wypadku typa co ma chore wkręty nie nie jest najrozsądniejsze haha haha haha haha haha powiem ci że trudno ci tak jednoznacznie napisać ja nie cierpię czystych barw, używam półtonów barw łamanych rąbanie trawy czystym niebieskim było by troszkę obciachowe moim zdaniem .weź barwę z góry nieba zmieszają ten purpurowo rozbity błękit z trawą będzie lepiej i rozbij punkt łączenia sie z niebem całkowicie zrób półtonu ciemniejszy niż niebo na złączeniu żeby tylko lekko zaznaczyć horyzont , Nie przesadzaj z tymi ciepłymi barwami z przodu.lepiej ozięb tył i zobacz efekt

ps.zresztą powiem szczerze takie akcje zakłada się na początku pracy teraz trudno zrobić to dobrze
Paveletz
Gość
« Odpowiedz #6 : 06 Kwiecień 2008 - 18:30:18 »

Prace Kamillo generalnie są przyjemne dla oka – mnie się podobają. Szkoda tylko, że zamieszczone fotografie są tak małe...

Uważam jednak, że niektóre elementy są nieco niedopracowane, i tak imho:
1.plama światła na „górze” zielonego jabłka jest zbyt „twarda”,
2.czerwone jabłko „wisi” nad dnem miseczki,
3.mocny cień pod rufą łódki powoduje jej „lewitację”,
4.łódka dominująca w „pierwszym planie” jest zbyt mało szczegółowa.


PS: Infrawizjer, miło mnie zaskakujesz.
kamillo
Nowicjusz
*
Aktywność:
0%
Wiadomości: 15


Nagrody
« Odpowiedz #7 : 06 Kwiecień 2008 - 20:42:38 »

dzieki bardzo za opinie. faktycznie czerwone jablko zbyt wysoko umiejscowone lub miska za gleboka:)to sam widzialem, jesli chodzi o ta jasna plame na gorze, nie widzialem bledu lecz gdy o tym wspomniales to faktycznie masz racje troche za "biala"przydaloby sie troche zoltosciwmieszanej delikatnie, ale to na przyszlosc bede uwazal przy nastepnych pracach:)jesli chodzi o lodke to co proponujesz zrobic z cieniem aby nie lewitowala?jeszcze raz dzieki za wskazowki sa naprawde cenne. pozdrawiam
Paveletz
Gość
« Odpowiedz #8 : 07 Kwiecień 2008 - 09:00:12 »

Kamillo, nie ukrywam że nie maluję olejami. Nie mogę więc Ci powiedzieć jak coś w tej technice należałoby wykonać. Gdybym malował pastelami Twoją łódkę, cień pod rufą wykonałbym nieco delikatniejszy i raczej przygaszonymi zieleniami a nie w brązach. Wydaje mi się, że pasowałoby to do „pomarańczowo – żółtej” trawy (trzciny) i bardziej odwzorowywało wzajemne oddziaływanie na siebie koloru łódki i jej najbliższego  otoczenia. Ale jest to moja prywatna opinia, a na tym forum są znacznie lepsi specjaliści od kolorów...  Tak więc, nie przejmuj się moim marudzeniem.
infrawizjer
Gość
« Odpowiedz #9 : 09 Kwiecień 2008 - 22:17:52 »

nie wiem kompletnie na jakim etapie w obrazie jesteś wybiłem się z rytmu. Kolory na obrazie pasują do siebie w względnie nie masz co zadziwiać. Napisałeś wyżej coś na co nie zwróciłem uwagi a co teraz mi się narzuciło, nie wiem jak rozumiesz zimniejszą zieleń???jeśli chodzi ci o naprawdę realistyczne oddanie przestrzeni to absolutnie nie dziel jej na sztywne plany niech przejścia będą płynne ...Gdzieś tu był taki fajny post oldmalarza o gradiencie w photoshopie;];]ja niestety nie mam żadnego zdjęcia pejzażu przestałem je malować chwile temu zanim ubezpieczyłem się w nową wypas cyfrówe;].ale jak znajdę chwile myślę ze w następnym tygodniu to pokaże ci mniej więcej o co biega. I tak mnie naszła ochota na jakąś naturke ostatnio tylko muszę skończyć teraźniejszą tyre  cwaniak nerwus cwaniak
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 08 Lipiec 2019 - 15:30:32