Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
18 Sierpień 2019 - 14:01:57 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: malmar  (Przeczytany 8560 razy) Średnia ocena: 4
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
malmar
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 107


WWW Nagrody
« : 22 Listopad 2011 - 22:39:09 »

No i odważyłem  się pokazać swoją pracę!  stres
Moje umiejętności nie dorównują Waszym, ale (mam nadzieję,dzięki waszej pomocy) poprawią się.

Pierwsza próba z pastelami olejnymi! Foto ze skanu - jakość delikatnie mówiąc, nie najlepsza - przekłamuje chmury, nie widać dokładnie fal itp. Jak zdobędę aparat zdjęcie wymienię.
Ale iż była to próba nowego dla mnie medium, też zbytnio się nie "stresowałem". Na pewno można było lepiej namalować np:piasek, no i oczywiście kobietę.

Karton 1mm, A4. Obrazek na podstawie dwóch zdjęć z internetu.



Pozdrawiam

Pozdrawiam!
Marcin
GAdS

Linki sponsorowane:


Cebula
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 180


WWW Nagrody
« Odpowiedz #1 : 23 Listopad 2011 - 01:19:31 »

Tak to jest przy łączeniu zdjęć. Światło nie pasuje za bardzo do cieni u kobiety.

Druga rzecz: zrezygnowałbym z kontrastu walorem. Nawet Wyspiański ze swoimi pastelami kontrastował tonalnie. W muzeum widziałem jego prace wykonane żółcią i błękitem, pomarańczem i fioletem i tak dalej. Taki kontrast też nadaje obrazom jakąś atmosferę. Nawet jak idziesz w realizm, to zauważ, że światła i cienie mają swoje własne kolory często niezależne od kolorów przedmiotów, które są oświetlane. Ich obserwacja - bez różnicy czy w danym momencie malujesz, czy nie - jest jednym z filarów dobrego malarstwa. Co zresztą często mówią wielcy mistrzowie. Warto, żebyś też zwrócił uwagę jak układają się cienie na zaokrąglonych przedmiotach.

Trzecia sprawa: ciało ludzkie jest bardzo trudnym tematem. Wiele się na nim dzieje, a fotografie upraszczają w pewien sposób formę przedmiotu. Zarówno kształtu jak i barwy, co szczególnie widoczne jest przy zdjęciach obrazów. Jeśli masz możliwość, to próbuj malować z natury. Z początku portrety i postacie, a jak ludzie oswoją się z Twoim zboczeniem - akty. To nie jest kwestia, która automatycznie musi łączyć się z erotyzmem, a wydaje mi się, że modelki i modeli można znaleźć w każdym większym mieście.

Ostatnia, osobista i niezobowiązująca rada, która zdaje się być sprzeczna ze stanowiskiem większości osób z tego forum: malarstwo warto zaczynać od większych formatów niż A4. Minimum to 50x70. Wydaje mi się, że ćwiczenie w sobie odwagi, ćwiczenie gestu jest pewną podstawą zarówno w rysunku, jak i w malarstwie. Perfekcja, celność kresek i plam oraz potrzeba bieżącej kontemplacji dzieła przyjdzie z czasem. Praktyką na uczelniach artystycznych jest na przykład ćwiczenie tzw. kroczków, gdzie studentom każe się wykonywać szkice postaci w coraz to krótszym czasie (5 minut, 3 minuty, minuta, 30 sekund i 15 sekund) i w dalszej perspektywie na coraz większym formacie. Tak, by nauczyli się wychwytywać charakter i pozycję postaci za pomocą gestu. Ćwiczenie bardzo rozwijające, a dobre też do uprawiania na ulicy. Kolega na przykład chodził do zoo rysować zwierzęta. Na pierwszej sesji zużył całą ryzę papieru, ale warsztat ogarnięty na tego typu wypadach przekłada się na jego dłuższe dzieła, które są oszałamiające. Swoją drogą ten sam koleś przed każdym rysunkiem robi sobie rozgrzewkę ręki polegającą na zarysowywaniu ołówkiem całej kartki A4.

Rozgadałem się bardziej niż zamierzałem. Jak coś palnąłem, to pewnie inni użytkownicy to skorygują. ;)

Burak stroni od cebuli,
a cebula doń się czuli
Towicz
Forumator
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 669


Nagrody
« Odpowiedz #2 : 23 Listopad 2011 - 10:21:57 »

Cebula dobrze gada okok Rysuj z natury, a jeśli ze zdjęć, to też takich 'realistycznych'. D*pa to świetny temat, ale taki róż- w dodatku rozjaśniany ku górze, nie wygląda dobrze na żółtym. W ogóle, to polecam robienie martwych natur, studiów przedmiotów itd, z natury i zdjęć, a ludzi może później.
malmar
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 107


WWW Nagrody
« Odpowiedz #3 : 23 Listopad 2011 - 22:36:21 »

Dzięki za poświęcenie czasu i wskazówki!

Cytuj
ciało ludzkie jest bardzo trudnym tematem.

Chyba najtrudniejszym ...Ale jak pisałem było to tylko pierwsze wypróbowanie jak się zachowują pastele olejne, a i praca namalowana szybko- w ciągu 30min.

Cytuj
warto zaczynać od większych formatów niż A4. Minimum to 50x70

Widząc po pierwszym rysunku jak szybko znikają kolorowe pałeczki, to chyba bym "zbankrutował"  oczko. Ale kolejną pracę w tej technice wykonam na formacie A3-bardzo spodobały mi się pastele olejne!!!

Cytuj
polecam robienie martwych natur, studiów przedmiotów itd, z natury i zdjęć

Chyba tak zrobię, choć wolę pejzaż i przyrodę.

Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie("buszując" po necie w poszukiwaniu info ze wskazówkami o tajnikach tej techniki) : Dlaczego  pastele olejne są tak mało popularne? Takie to fajne....

POZDRAWIAM

  


Pozdrawiam!
Marcin
malmar
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 107


WWW Nagrody
« Odpowiedz #4 : 15 Styczeń 2012 - 15:14:39 »

Wstawiam kolejny "malunek". Wiem że jest "paskudny zarówno technicznie jak i kolorystycznie - zbyt ciemno. No i ten chaos szczególnie w koronach drzew. Ale jak nie przyjmę krytyki (czyt.porad) na "klatę" to się nie nauczę.

2."Jesienny spacer" - akryl na kartonie, 20x20 cm


Pozdrawiam!
Marcin
wendipo
Malarz miesiąca
****

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 928


WWW Nagrody
« Odpowiedz #5 : 15 Styczeń 2012 - 16:11:42 »

Witaj Malmar. Troszkę Ci "rzucę" na klatę, hehe......Jak dla mnie to za bardzo smutny ten obraz, brzózki troszkę za bardzo "łaciate", no i za wysoko i za gęsto te liście, one mają takie delikatne listeczki i gałązki mogłyby być troszkę niżej też. Druga sprawa, kolor podłoża, taki szaro bury, jeśli to jesień to więcej żółci, brązów daj, światła więcej, cieni........usmiech

usmiech
know1126
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 066


Nagrody
« Odpowiedz #6 : 15 Styczeń 2012 - 17:20:02 »

Mnie natomiast najbardziej rzuciła sie w oczy "płaskość" wszystkiego co widzimy  mysl

// Krzysiek N, oł rajts riserft.
malmar
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 107


WWW Nagrody
« Odpowiedz #7 : 19 Luty 2012 - 16:27:02 »

Dziękuję za wszelkie uwagi! I kolejny las w tym samym stylu co poprzedni!
Nie jest to moja kompozycja - sugerowałem się zdjęciem z internetu (żałuję że nie zapisuję sobie linków)

3. "W lesie" - akryl na płycie, 24x18 cm.




Krytyka mile widziana

Pozdrawiam!
Marcin
gardenia
Stały bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 184


Nagrody
« Odpowiedz #8 : 19 Luty 2012 - 18:43:09 »

"W lesie" jest lepszy niż "Jesienny spacer". Lepsze jest oddanie głębi. Chociaż krokusy są na każdym planie takie same. Pnie dalekich drzew też są od sztancy. Kora tych na pierwszym planie wygląda nienaturalnie. Czy to są sosny? Sosny mają podobną korę, ale sposób opadania gałęzi jakiś taki "niesosenny". Ale przynajmniej tu drzewa osadzone są w obrazie, a nie jak na "Jesiennym spacerze" przyklejone do tła.
teresa
Admin
*

Aktywność:
10%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 662


WWW Nagrody
« Odpowiedz #9 : 19 Luty 2012 - 19:56:57 »

malmar:
Cytuj
No i ten chaos szczególnie w koronach drzew. Ale jak nie przyjmę krytyki (czyt.porad) na "klatę" to się nie nauczę.

Oj tak,  przyda Ci się i to z wytknięciem wielu błędów.
"Jesienny spacer"  jak i "W lesie"  prace na poziomie uczniaka,
no ale jak Ci się pokaże te błędy, to zapewne przyszłe prace będą o wiele lepsze.
Na początek powiem, że prace są bez żadnej perspektywy, bez światła, bez koloru.
Zieleń szara i brudna, zapewne złe dobranie barw (mieszanie kolorów). "W lesie"  las jest martwy, smutny,
bez efektu. (brak światłocieni)
W "Jesiennym spacerze" to samo. Znikome cienie padają w różne strony - (dziwne) natomiast trawy zimne,
brudne barwy no i na dokładkę te brzozy (pnie) wyglądają jak jakieś słupy powtykane no nie wiem w co.
Góra obrazu (konary, liście drzewa) nie różnią się kolorystycznie w ogóle od podłoża (dół obrazu).

malmar;
Cytuj
Wiem że jest "paskudny zarówno technicznie jak i kolorystycznie - zbyt ciemno
Więc drogi kolego skup się na obserwowaniu natury i jej barw. Skup się na perspektywie w obrazie,
na głębi na kontraście a zwłaszcza - szczególnie na świetle i cieniu , światłocieniach.
Farby akrylowe maja przepiękne kolory, w efekcie na obrazie aż  lśnią swoimi barwami i stąd jeden wniosek,
jeśli chcesz malować akrylami ucz się łączyć kolory by przybierały piękne barwy, szczególnie kiedy się maluje naturę.

malmar;
Cytuj
Krytyka mile widziana
Więc nie miej mi za złe, że tak ostro skomentowałam Twoje prace,
nie krytykuję bo każdy może malować jak chce, ważne jest to, co masz w duszy i co chcesz przelać i zatrzymać na płótnie.
pod względem technicznym, to z czasem nabiera się przy częstszym malowaniu większej rutyny i  doświadczenia.
malmar;
Cytuj
Moje umiejętności nie dorównują Waszym, ale (mam nadzieję,dzięki waszej pomocy) poprawią się.
Tak więc spokojnie, zapewniam Cię że tak będzie, tylko maluj. luzik

Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 30 Czerwiec 2019 - 13:42:00