Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
16 Październik 2019 - 22:53:36 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4 5 6 ... 21   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: marlena  (Przeczytany 66786 razy) Średnia ocena: 4
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
marlena
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 120


Nagrody
« : 05 Lipiec 2011 - 22:07:27 »


przez administrację Forum za aktywność.

 Nagrody

Witam serdecznie, swoją przygodę z malowaniem rozpoczęłam od koni i dlatego te prace umieszczam na początku. Konie zawsze będą pojawiać się na moich malunkach gdyż po prostu je kocham. Od niedawna maluję również kwiaty i pejzaże. Przeglądałam galerie niektórych użytkowników (wszystkich jeszcze nie zdążyłąm) i jestem pod wielkim wrażeniem ich twórczości dlatego czuję się zaszczycona mogąc być uczestniczką grona tak wspaniałych gości.  
 1. "Falabella" pastel sucha A3, karton



przez administrację forum.
2. "Biały" pastel sucha A1, karton

3. "Koń" pastel sucha, A1 karton

4. "Niespokojny" pastel sucha, A1, karton

5. "Za płotem", pastel sucha, A1, karton


Dodam może jeszcze dwa rysunki również pastelowe inspirowane W. Kossakiem. Chodziło mi o podobieństwo tematyki, by rysynki były kojarzone z dziełami tego artysty a jednocześnie były zupełnie inne. Tak naprawdę maluję od niedawna (od roku). Nigdy nie lubiłam tego zajęcia a teraz nie mogę żyć bez malowania. Zaczęłam od pasteli i jakoś boję się wskoczyć na inną technikę. Moim wielkim krokiem jest przeskok na płótno. Mam parę obrazów kwiatów pastelami na płótnie. Powoli myślę o oleju ale naprawdę bardzo powoli. Nie wiem dlaczego ale się boję, że okaże sie to dla mnie zbyt trudne.
 
6. "Ranny" pastel sucha, A3, karton


7. "Ułan" pastel sucha, A3, karton


8. "Słoneczniki VAN GOGHA", pastel sucha, 50x70, płótno


9. "Tulipany", pastel sucha, 30x40, płótno
GAdS

Linki sponsorowane:


Mariucha
Tubylec
*
Aktywność:
0%
Wiadomości: 343


Nagrody
« Odpowiedz #1 : 07 Lipiec 2011 - 19:55:29 »

Podobają mi sie konie na pierwszych 5 pastelach.Fajna kolorystyka
teresa
Admin
*

Aktywność:
3%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 665


WWW Nagrody
« Odpowiedz #2 : 08 Lipiec 2011 - 07:37:43 »

"Falabella" nie bardzo,  bardzo dziecinne malowanie, ale już następne
pastelki,  to widać zręczność malowania pastelami, Konie żyją, odczuwalny jest ruch w malowidłach.

"Niespokojny" trochę za bardzo "nagi" tz grzywa, (włos) brak głębi, światła i cienia po prostu kontrastu.
No i to połączenie barwne całości - tło (zieleń, niebieski) z szarością i bielą zupełnie na poziomie uczniowskim.
Koń wygląda jak by był -  często mówimy "naklejką" nie współgra z barwami tła. Brak jest w w nim refleksu.
(odblasku, odbłysku, odbicia) a także waloru tz.  – jeśli malujemy to też stosujemy pewną jasność, ciemność barwną,
która zawarta jest w tonie kolorystycznym. Takie zastosowanie waloru odpowiada za całą kompozycję,
stanowi też kontrasty o zabarwieniu, w tym przypadku maści "Niespokojnego"
"Biały" już artystycznie bliżej  okok
Tła obrazków moim zdanie trochę za cukierkowe (sztuczne), w tle też powinien być pewien ruch kolorystyczny.
Ogólnie podoba mi się Twoje pojęcie o koniach, masz talent,  okok
tylko trza trochę pracy na szlifowaniu warsztatu malarskiego.(wiedza - techniki malarskie)

pozdrawiam

AdamGdula
Świeżynka
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 9


WWW Nagrody
« Odpowiedz #3 : 08 Lipiec 2011 - 12:36:16 »

Najbardziej przypadł mi do gustu dynamiczny "Biały". Fajnie miękko namalowany ze świetnie uchwyconym ruchem.
Rysunkowo nieźle wyszedł "niespokojny". Troszkę plakatowo/graficznie, czyta się jak rysunek na barwnym tle. Do tego dramatyczna kompozycja ;) wystarczy wstawić  napisy i plakat gotowy.
Ostatnie 4 prace jak i pierwsza trochę dziecinnie wypadły na tle reszty. Widać jednak że malowanie sprawia Tobie frajdę. Praktyka czyni mistrza, rysuj więc z pasją i rozwijaj się usmiech
marlena
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 120


Nagrody
« Odpowiedz #4 : 08 Lipiec 2011 - 21:48:40 »

Dziękuję za cenne wskazówki, rzeczywiście w "Niespokojnym" brak światła i rzeczywiście wygląda jak plakat. Dostrzegłam to dopiero po przeczytaniu opinii. W końcu ktoś może powiedzieć całą prawdę, skrytykować mnie, dać rady albo powiedzieć dobre słowo. Naprawdę brakowało mi tego. Bardzo lubie malować -dobrze zauważył Adam. Wiem, że same chęci i trochę tam talentu to dużo ale i mało. Wiem, że brakuję mi wiedzy teoretycznej - jak zauważyła Teresa. Wszystkie wskazówki głęboko będę brała do serca i wyciągała z nich wnioski, serdeczne dzięki za te pierwsze, choć były też słowa przychylne, dzięki jeszcze raz.

Cztery poniższe pastelki malowane są dosyć dawno i pewnie też są błędy. Szczerze mówiąc nawet po ocenie Pani Teresy nie umiałabym dobrze namalować obrazu konia. Najbardziej chyba chodziło o tło i światło, dobieranie kolorów. Teraz jak "zasiąde" do konia bardziej się nad tym wszystkim zastanowię.
Chociaż myślę, że samo zastanowienie też mało co da. Nie wiem, zobaczymy, wyjdzie w nowych obrazach, ale przynajmniej wiem na co zwracać uwagę.
10. "Złudzenie", pastel sucha, A1, karton

W "Złudzenie" chciałam przedstawić pewien absurd, mam nadzieję, że widać jaki. Nie wiem czy można to określić za surrealistyczne, chyba trochę za "przyrodnicze", delikatne w tym absurdzie. Proszę o ocenę
11. "Ciekawski", pastel sucha, A2, karton

12. "Kary", pastel sucha, A1, karton

13. "Jabłko", pastel sucha, około 20x30, płótno
amaretta31
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 326


WWW Nagrody
« Odpowiedz #5 : 09 Lipiec 2011 - 20:35:00 »

Obejrzałam Twoje prace. Podobają mi się koniki nr 2,3,4, nr 5 jest najlepszy okok. Z tych starszych prac podoba mi się "Jabłko".
marlena
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 120


Nagrody
« Odpowiedz #6 : 10 Lipiec 2011 - 12:20:30 »

14. "Makowa panienka", pastel sucha, A2, karton

przez administrację forum.
teresa
Admin
*

Aktywność:
3%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 665


WWW Nagrody
« Odpowiedz #7 : 10 Lipiec 2011 - 19:15:08 »

praca "Ciekawski" w tej pracy ten sam błąd występuje co w "Niespokojnym"
powinnaś się pozbyć wadliwych przyzwyczajeń, jak wcześniej pisałam w poście dotyczącym pracy "Niespokojny"
Cytuj
Koń wygląda jak by był -  często mówimy "naklejką" nie współgra z barwami tła. Brak jest w w nim refleksu.
(odblasku, odbłysku, odbicia) a także waloru tz.  – jeśli malujemy to też stosujemy pewną jasność, ciemność barwną,
która zawarta jest w tonie kolorystycznym.
tak i konika "Ciekawski" dotyczy moja jak wyżej uwaga, więc powtarzać nie będę ale mniej - więcej chciałabym Ci pokazać jak
powinien wyglądać koń o maści białej, siwej by nie sprawiał wrażenia nalepki na obrazie.


I się zastanawiam skąd takie u Ciebie występują kolory brudno - szare całkowicie nie współgrają z otoczeniem (tłem)
po prawej stronie (rozumiem, że stajni) głębia boksu  - brudna, szaro - stalowy kolor, kiedy cała reszta tła jest w ciepłych barwach,
zupełne oderwanie kolorystyczne, psuje cały odbiór ładnie nazwałabym w tym przypadku  "narysowanego" konia
malując konia białego z zabarwieniem szarym, siwym, czarnym, wcale nie powinien odzwierciedlać się w tak dosłownych barwach,
kiedy otacza go aura natury. Samo otoczenie nadaje nam swoje tony kolorystyczne. W naturze jesteśmy zdani na jej światło,
odbicia i odblaski tak też winniśmy malować, jeśli staramy się przedstawiać przedmioty w stylu naturalistycznym.  
Inna rzecz kiedy malujemy konia i przedstawiamy go w rysunku.
Nie przepraszam za swoje uwagi, ponieważ chcę byś szczególnie zwracała uwagę, zaobserwowała w naturze jak się zachowuje światło i cienie i jakie barwy rzuca na przedmioty, od czego zależy zmienność barw.

Proponowałabym podejrzeć pastele adriaanny - naszej Instruktor i innych , którzy parają się pastelami
pozdrawiam i życzę nie tylko lektury, ale i obserwacji światła w plenerze (spacery) usmiech

marlena
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 120


Nagrody
« Odpowiedz #8 : 10 Lipiec 2011 - 21:01:12 »

Pani Tereso, dziękuję, że poświęca mi Pani tyle czasu starając się wbić mi coś do tej mózgownicy. Ja pisałam, że "Ciekawski" jak i inne prace narysowałam wcześniej, zanim nawet zaczęłam być bywalcem tego forum więc byłam przygotowana na błędy. Dziękuję za te wszystkie podpowiedzi, napewno z nich skorzystam. Zanim jednak usiądę do kolejnej pracy muszę -zgodnie z radami- podpatrzeć inne prace pastelowe, poobserwować światło. Chcę by kolejny Pani komentarz był już łaskawszy i wskazujący na drobne postępy i dlatego naprawdę się postaram. Poniższy "Mak" namalowałam dziś i mam nadzieję, że z barwami i  światłem będzie tu lepiej. Malowałam ze zdjęcia z internetu.
15. "Mak", pastel sucha, A2, karton
teresa
Admin
*

Aktywność:
3%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 665


WWW Nagrody
« Odpowiedz #9 : 11 Lipiec 2011 - 16:30:17 »

marlenko aby jeszcze dokończyć moich uwag w temacie Twoich malowania koni to,
jeśli malujesz konie na tle natury jak np. praca "Kary" to powinnaś też zachować (koniecznie) perspektywę.
Zauważ Twój kary konik jest w ruchu, ale on nie galopuje czy też inne ruchy wykonuje,
on po prostu sprawia wrażenie lecącego w powietrzu.
Nie ma podstawy, nie ma perspektywy względem płotka (ogrodzenia)
Konik jest zawieszony na tle zieleni.  

Piszesz,  że;
marlena;
Cytuj
niestety pierwsze komentarze na temat mioch prac okazały się potężnymi kopniakami.
nieprawda, wiele komentarzy do Twoich prac jest pochlebnych, podobają się. Mi też podobają się Twoje konie,
malujesz je właściwie w proporcjach, kształtach ciała, nie neguję samych postaci koni, Widzę iż masz talent, i
tylko dlatego próbuję Cię zmobilizować do obserwacji zachowania się kolorów i jego efektów.
Próbuję Ci wskazać zasady perspektywy, by Twoje koniki żyły i nie sprawiały wrażenia sztuczności, wrażenia dziecinnych obrazków.
Wracam do perspektywy, czyli do pracy  "Kary" Otóż jak wyżej napisałam. Gdyby konik był malowany na samym zamalowanym tle (zielony, czarny, białe tło)
wówczas zgoda można wtedy postać konia potraktować jako kolorowy rysunek - studium  konia. Jednak w przypadku kiedy poza koniem umieszczamy jakiś przedmiot, to musimy pamiętać o perspektywie (przestrzeni) w której to konik się porusza. Ogrodzenia winno byś tylko lekko zaznaczone za koniem (dal)
i znowu na fotkach chcę Ci pokazać na czym polegają różnice błędu a prawidłowym planem obrazka, w którym to porusza się "Kary"  
Zaznaczyłam tylko dolną część malowidła, ale nie poruszyłam jeszcze o równowadze obrazka W tym przypadku  -  kolory, które lekko zrównoważyłam.


Jeśli w jakiś pracach dostrzegam błędy, to po prostu o tym piszę by i autor zauważał, bo nie zawsze malujący widzi jak maluje,
nie traktuj uwag jako "kopy" lecz dobre rady, na "kopy" przyjdzie jeszcze czas, kiedy to już będziesz myślała, że jesteś ideałem w malarstwie,
to taki tylko żart  usmiech usmiech usmiech



Proponuje pooglądaj,  zaobserwuj galerie Tetry, piciasto, jarygon, knykle i innych


Strony: [1] 2 3 4 5 6 ... 21   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 20 Sierpień 2019 - 19:36:34