Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
25 Września 2022 - 00:48:47 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 ... 65   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: nokia75  (Przeczytany 279238 razy) Średnia ocena: 4
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
nokia75
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 834


WWW Nagrody
« Odpowiedz #270 : 27 Lipca 2012 - 15:53:46 »

Dzięki  oczko


86. " Kolorowy kwiat" akwarela , A4


  
87. " Lilie" akwarela , A4

        


88. " Łódki" akwarela, A4



Co komu po tym, że choćby cały świat pozyskał ale na swej duszy stracił?......
wendipo
Malarz miesiąca
****

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 924


WWW Nagrody
« Odpowiedz #271 : 27 Lipca 2012 - 17:10:02 »

Kolorowy kwiat chyba najbardziej mi się podoba, takie soczyste barwy (generalnie w większości Twoich prac takie są), piękna akwarelka. Lilie, może odrobinkę (jak dla mnie) zbyt kolorowa ta woda, ale  okok Natomiast w "Łódkach" coś mi nie pasi, nie wiem za bardzo co? czy same łódki, czy pomost, czy te trawki na wodzie, nie wiem bezradny
Muszę jednak powiedzieć, że naprawdę akwarelki Ci "leżą" i tak trzymaj..........choć olejne i szpachla też zawsze ekstra, takie bardzo ekspresyjne tak

usmiech
nokia75
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 834


WWW Nagrody
« Odpowiedz #272 : 28 Lipca 2012 - 18:53:25 »

Dziękuje Wandipo , też mi coś nie gra w tych łódkach , myślę że ten pomost psuje odbiór  bezradny nie da się już go uratować , no taka to jest akwarela , jak się coś zepsuję trudno naprawić .... ciągle ćwiczę  okok

Co komu po tym, że choćby cały świat pozyskał ale na swej duszy stracił?......
gardenia
Stały bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 184


Nagrody
« Odpowiedz #273 : 29 Lipca 2012 - 19:27:38 »

Co w łódkach "nie pasi"? Przede wszystkim same łódki nie są narysowane symetrycznie względem swych osi - teraz wyglądają tak, jakby się wąchały dziobami usmiech Pomost jest widziany nieco za bardzo z góry.
Ale zakładam, że tak miało być i dość już tych czczych uwag. Jako taki obraz jest bardzo ładny  oklasky
nokia75
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 834


WWW Nagrody
« Odpowiedz #274 : 29 Lipca 2012 - 20:05:58 »

Dzięki  usmiech za bardzo zaufałam fotce i o to skutki ehe  bezradny

Co komu po tym, że choćby cały świat pozyskał ale na swej duszy stracił?......
jaszyn
Nowicjusz
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 14


Nagrody
« Odpowiedz #275 : 29 Lipca 2012 - 22:03:09 »

Dzięki  usmiech za bardzo zaufałam fotce i o to skutki ehe  bezradny

Zdjęcie było zrobione zapewne bardzo szerokokątnym obiektywem, które zazwyczaj mają silne zniekształcenia na brzegach kadru. W fotografii to się dystorsja beczkowata nazywa. Często, na zdjęciach robionych takimi obiektywami,  im bliżej brzegu, tym bardziej obiekty rozciągnięte, zniekształcone, skrzywione. Po twoim obrazie to widać właśnie. Oprocz zniekształconych łódek masz jeszcze ten nieszczęsny pomost, na którym stał zapewne fotograf i który został uchwycony tylko dzięki takiemu obiektywowi. To, co na zdjęciu wygląda swietnie, na obrazie jest dziwne i nienaturalne, bo my tak nie widzimy. Gdybyś malowała z natury, zapewne łódki byłyby bez zniekształceń "mała rufa ale wielki dziób", pomostu nie byłoby widać, horyzont i zachód słońca byłby "bliżej" a chmury miałyby inny układ.

Według mnie to jest właśnie podstawowy problem w rysowaniu i malowaniu ze zdjęć. Staramy się wiernie oddać układ obiektów, ich wzajemne położenie i kształt tak jak są na zdjęciu, zapominając, że tzw wady optyczne i cechy obiektywu mogły to wszystko zniekształcić i to czasem znacznie! Wystarczy wpisać w google "obiektyw rybie oko" i zobaczysz, jak potrafi zniekształcać rzeczywisty obraz optyka aparatu.  usmiech
Ja wolę rysować ze swoich zdjęć, szczególnie gdy zdjęcie robię z myślą późniejszego wykorzystania do rysunku lub malowania. Staram się wtedy używać tzw standardowej ogniskowej, czyli ekwiwalentu 50mm dla kadru 35mm (standardowa klisza małoobrazkowa). zdjęcie tak uzyskane ma najmniej zniekształceń perspektywy, zasadniczo oddaje rzeczywistość tak, jak widzi ją nasz mózg.

jesli pogrupować stadardowe cechy obiektywów i ich wpływ na perspektywę i widzenie obiektów, to można powiedzieć, że:
1. Obiektywy szerokokątne (od 8-9mm do 35-40 mm ogniskowej dla kadru 35mm) "oddalają" obiekty będące daleko od fotografa, a "przybliżają" obiekty leżące bliżej. Twarz zrobiona obiektywem szerokokątnym z bliska będzie miała za małe uszy, a za wielki nos. horyzont będzie dalej i będzie widać więcej nieba i obiektów leżących na skraju kadru, tych, których byśmy nie uchwycili malując z natury. Zazwyczaj im mniejsza ogniskowa (bardziej szerokokątny), tym bardziej zauważalna dystorsja, zazwyczaj beczkowata, czyli w rezultacie zniekształcenia obiektów leżących dalej w bok od centrum kadru.

2. Obiektywy standardowe  (od 40 do 60 mm ogniskowej dla kadru 35mm) najbardziej zbliżone do widzenia rzeczywistości przez człowieka, wielkość obiektów odpowiada temu, co postrzegamy. IMHO zdjęcia robione takimi obiektywami najlepiej nadają się jako "baza" do malowania, szczególnie krajobrazów, martwych natur itp.

3. Teleobiektywy (od 60-70mm w górę dla kadru 35 mm). "Przybliżają" obiekty leżące daleko, słońce nad horyzontem na zdjęciach zrobionych długimi ogniskowymi jest nienaturalnie duże, krótkie teleobiektywy (od 70 do 135mm) idealnie nadają się do zdjęć portretowych, nie trzeba podchodzić blisko osoby fotografowanej, dzięki czemu nie ma efektu wielkiego nochala i mniejszych uszu. Teleobiektywy jednak "spłaszczają" perspektywę, powodują, że obiekty na zdjęciu wydają się leżeć bliżej siebie niż jest to w rzeczywistości, w kadrze jest "ciaśniej". Dlugie ogniskowe (powyżej 200mm) są idealne do zdjęć zwierząt. Zdjęcia twarzy zrobione takimi obiektywami IMHO są najlepsze jako baza do rysowania i malowania portretów, do krajobrazów mniej.


Pozdrawiam,
Jaszyn
nokia75
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 834


WWW Nagrody
« Odpowiedz #276 : 30 Lipca 2012 - 15:11:13 »

Dziękuje za wyczerpujące wyjaśnienie , będę się starała takich błędów nie robić ... okok

Co komu po tym, że choćby cały świat pozyskał ale na swej duszy stracił?......
Emilkamou
Bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 85


WWW Nagrody
« Odpowiedz #277 : 30 Lipca 2012 - 21:26:49 »

Nokia75 super akwarelki! Bardzo podobaja mi sie fiolety w tych obrazch. Kolorowy kwiat wyglada znajomo, czyzby inspiracja byl obraz  Leny Kendinsky?
" Kwiaty "  akryl na płótnie 40x50cm przecodowne :D Bardzo podba mi sie kontrast z czarnym tlem, nadaje obrazowi dodatkowej glebi.
 
nokia75
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 834


WWW Nagrody
« Odpowiedz #278 : 31 Lipca 2012 - 11:25:06 »

Tak dokładnie  tak , inspirowałam się kwiatem Leny Kendinsky, dziękuje za komentarz  usmiech

Co komu po tym, że choćby cały świat pozyskał ale na swej duszy stracił?......
nokia75
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 834


WWW Nagrody
« Odpowiedz #279 : 31 Lipca 2012 - 16:37:20 »

89. " Pejzaż" akwarela 18x25cm (ćwiczenia na podst. książki )


przez administrację forum za wykonanie.



90. " Pejzaż górski" akwarela 18x25cm (ćwiczenie na podst. książki)



Co komu po tym, że choćby cały świat pozyskał ale na swej duszy stracił?......
Strony: 1 ... 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 ... 65   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 28 Maja 2022 - 04:00:20