Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
20 Sierpień 2019 - 01:53:31 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: olga  (Przeczytany 12742 razy) Średnia ocena: 4
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Olga
Bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 65


WWW Nagrody
« Odpowiedz #30 : 07 Wrzesień 2011 - 11:05:05 »

bardzo chętnie skorzystam z  rad usmiech
GAdS

Linki sponsorowane:


teresa
Admin
*

Aktywność:
10%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 662


WWW Nagrody
« Odpowiedz #31 : 08 Wrzesień 2011 - 12:01:39 »

Podoba mi się treść tego obrazu - most. lampy,woda i wokół zieleń. Barwy też ładne - ciepłe jesienne.
Czego tu brak? moim zdaniem, przede wszystkim perspektywy - (za mostem) tę scenkę zamknęłaś jakby "murem"
(mostem i zielenią) brak przestrzeni.
Sama woda wygląda jak ułożona trawa po skoszeniu.
Natomiast oświetlenie na moście wygląda jak kulki, białe korale gęsto rozciągnięte,  łączące dwa brzegi mostu.
Światło w lampie ( zaobserwuj) ma wygląd (centralnie mały najjaśniejszy punkt ) a dopiero wokół jest światło rozproszone i
ono nadaje oświetlenie otoczeniu, jak też akcentuje na różnych elementach lampy. Natomiast ta zielona "ściana" (za lampami)
jak wyżej wspomniałam zamknęła cały dalszy plan (przestrzeń nieba). Rozumiem, że chciałaś by lampy były widoczne i stąd ten kontrast zieleni.
Farby możemy mieszać w różnych odcieniach wystarczyło tylko rozjaśnić nieco tę dal nieba, obniżyć zieleń
(drzewka, czy też wysokie krzewy) i zmniejszyć tę ogromną ilość lamp a światło zachować w najbardziej jasnym tonie.
Nadać lekkie akcenty światła na konarach drzew, liściach, lampach -  by rozświetlić i ożywić światłem (z lamp) tę scenkę.
 
Aby wodę dobrze namalować trzeba pamiętać, że najlepiej malować ją płaskim i większym pędzlem.
Na pierwszym planie rozciągamy farbę w kierunku poziomym, powoli zmniejszamy rozmiar pędzla ku górze obrazu i
najmniejszym w tym przypadku przy mostku, ( by utrzymać perspektywę, bliżej, dalej)
Rozcieramy, wycieramy (o ile ma być to technika laserunkowa) aż uzyskamy gładki, lustrzany wygląd wody.
Nakładamy cienie i inne niuanse barwne i powtórnie wcieramy i rozcieramy lekko farbę do uzyskania potrzebnego nam efektu.
(dobra jest do tego mięciutka i gładka gąbka)

Na drugim obrazku skorygowałam mniej, więcej Twój obrazek, nie wiem jak do tego się ustosunkujesz,
ale rada jest radą i sama podejmiesz decyzję czy powinnaś obraz poprawić czy też zostawić jak jest, a
na przyszłość pamiętać o pewnych zasadach tz. dużo obserwować i studiować światło,
które jest najważniejszym elementem w tego typu obrazach - pejzażach, widokach, portretach, itd.
zaznaczę, o ile malujemy w stylu naturalizmu, który to wiernie odzwierciedla naturę.

1). w oryginale                                                                                                                2). po korekcie
 

Czy obrazki różnią się przestrzennie, perspektywicznie, czy most wydaje trochę się oddalony?


Ps.
Taka moja mała wzmianka, istnieje wiele czynników wpływających na końcowy efekt obrazu.
Linie i refleksy zależą od położenia pędzli na płótnie,
kolory, barwy od pigmentu farby, a dodatkowo niebagatelną rolę w obrazie odgrywa światło i cień.
adriannaa
Instruktor
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 650


Nagrody
« Odpowiedz #32 : 08 Wrzesień 2011 - 12:35:32 »

Teresa ,pięknie przedstawiła okok jak twój obraz droga Olgo może jeszcze wyglądać, jest klimatyczny pejzażyk to na pewno, ale jak ważną role spełniają odpowiednio położone cienie ,w prezentacji co muszę przyznać wygląda się on o niebo lepiej, a popaprz jeszcze w sferę nieba to jeszcze ta nie naturalna chmura psuje cały efekt ,na chwile obecna przypomina obłok pary z  lokomotywy tylko lokomotywy brak i moment kiedy chmurka to zachodzi na koronę drzew  paluszkiem
.Podwijaj rękawy i do dzieła.
olga;
Cytuj
Co do rad to każdy może powiedzieć coś trafnego, my wszyscy się od siebie uczymy.

 okok tak oj święta prawda

Piękno nie wymaga wyjaśnienia, co więcej, może wyjaśnić wiele rzeczy samo.Najpiękniejsze dzieło sztuki jest tym, co dociera do umysłu i serca, bez pomocy krytyków sztuki.

 Aleksiej Antonow
Olga
Bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 65


WWW Nagrody
« Odpowiedz #33 : 08 Wrzesień 2011 - 14:32:45 »

podoba mi się Twoja korekta Tereso, no może ta zieleń w tle wydaje mi się mało naturalna i gryzie mi się z resztą. Pogłębione cienie w koronach wydały mi się początkowo za mocne. Podoba mi się szczególnie ta brunatna plama na wodzie i oddalenie perspektywiczne mostu. Latarnie tak w naturze nie wygladają, ale dobrze zrobi mojemu obrazowi oddalenie ich od siebie i obniżenie. Problem z wodą polegał na tym ze chciałam namalować drobne fale, bo ze stojącą wodą nie mam problemów. Wiem że ta chmura jest nie do końca naturalna ale jestem na etapie nauki i eksperymentów.Na pewno jeszcze poprawię.
Wczoraj poczytałam o perspektywie i jakimś cudem powoli zaczynam kapować. Pozostają jedynie ćwiczenia.
Dziękuję za pomoc. usmiech
j_dyga
Bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 76


Nagrody
« Odpowiedz #34 : 18 Wrzesień 2011 - 16:44:25 »

gratuluję delikatnych i subtelnych akwarel, gdyby świat naprawde tak wyglądał...
Olga
Bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 65


WWW Nagrody
« Odpowiedz #35 : 23 Wrzesień 2011 - 19:53:04 »

dziękuję bardzo, cieszę się że się podobają:)
Olga
Bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 65


WWW Nagrody
« Odpowiedz #36 : 21 Styczeń 2012 - 17:51:13 »

Kilka nowych i starszych akwarel:
10. "Natura ognia"


11. "Grubodziób"


12. "Dzięcioł"


13. "Czajniczek"




Towicz
Forumator
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 669


Nagrody
« Odpowiedz #37 : 23 Styczeń 2012 - 11:08:33 »

Białe, niewypełnione 'kreski' psują odbiór zwłaszcza w grubodziobie. Fajny czajnik!- wąskotorowy zresztą, chociaż perspektywa zawodzi tutaj zupełnie usmiech
gardenia
Stały bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 184


Nagrody
« Odpowiedz #38 : 23 Styczeń 2012 - 19:33:15 »

Ładna jest "Natura ognia" i "Grubodziób". Choć w "Naturze" widzę rozdartą na pół mewę z kotwicą w skrzydle, to bardzo podobają mi się kolory. "Grubodziób" ma ładny rysunek i piękne tło. To co podnosi Towicz, czyli białe kontury można przy odrobinie wysiłku uznać za negatyw łączeń witrażowych, zatem praca nabiera innego, szlachetniejszego wymiaru  oczko
W "Dzięciole" tło jest ładne, ptak wypchany, przytwierdzony na stałe do brązowego cienia.
W "Czajniczku".... cóż... no czajniczek, jak czajniczek.  milczek
Olga
Bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 65


WWW Nagrody
« Odpowiedz #39 : 28 Styczeń 2012 - 21:38:31 »

hej:) dziękuje za krytykę. Te białe kreski w grubodziobie nie przeszkadzają mi tak bardzo,  uważam tylko że powinno być ich ciut mniej. Mogą być faktycznie odbierane jako element witrażowy- co mi się już wcześniej zresztą zdarzało w innych pracach. Co do dzięcioła to oglądałam trochę zdjęć tych ptaków i zawsze wydawały mi się jakieś takie sztywne jakby były wypchane. mysl usmiech
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 09 Sierpień 2018 - 00:32:07