Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
15 Październik 2019 - 02:04:52 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 24   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gruszka (malarstwo - postacie, portrety,)  (Przeczytany 85497 razy) Średnia ocena: 4
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
nikonel
Nowicjusz
*
Aktywność:
0%
Wiadomości: 34


Nagrody
« Odpowiedz #20 : 20 Styczeń 2011 - 19:35:33 »

a mi się podobają Czaple.  Ze wszystkich twoich prac one najbardziej przyciągają mój wzrok. 
GAdS

Linki sponsorowane:


Gruszka
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 404


WWW Nagrody
« Odpowiedz #21 : 20 Styczeń 2011 - 20:10:29 »

Bardzo dziękuję usmiech
próbowała ostatnio podobną metodą jak ratowałam "słonie morskie" (rada od Teresy z gąbką) uratować również tło czapli, ale niestety te czaple namalowane są na zwykłym, niegruntowanym papierze i stało się coś dziwnego. Prawdopodobnie papier "wypił" cały olej z farb i całość jest taka jakby sucha. No na pewno nie wygląda to jak farby olejne.
I tło niestety pozostało niewzruszone po zabiegach z gąbką. Terpentyna go nie ruszyła.

Teraz przyszły mi do głowy tylko dwie opcje - nasączyć gąbkę olejem lnianym i spróbować rozmoczyć tło
albo
pokryć tło jeszcze jedną, delikatną warstwą farby (też za pomocą gąbki, bo na papierze nie da się uniknąć widocznych smug pędzla).
NIe chciałabym tylko zniszczyć tła... troche się boje go ruszać,,

Mój boże, a ja nie mam w domu ani kropli wódki...
/Dwa żebra Adama/
teresa
Admin
*

Aktywność:
3%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 665


WWW Nagrody
« Odpowiedz #22 : 21 Styczeń 2011 - 07:27:41 »

Jak już mówiłam gąbkę używamy podczas malowania (na mokro) a nie kiedy już jest malowidło suche (za późno)
Powinnaś pozostawić tę pracę w spokoju, tym bardziej,że jest malowana na papierze.
Takie prace w przyszłości przypominają o błędach i różnicach czasowych w malowaniu. usmiech usmiech
Gruszka
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 404


WWW Nagrody
« Odpowiedz #23 : 21 Styczeń 2011 - 10:04:05 »

Takie prace w przyszłości przypominają o błędach i różnicach czasowych w malowaniu. usmiech usmiech
Ta na pewno będzie przypominac usmiech w takim razie nie ruszam jej już.

Mój boże, a ja nie mam w domu ani kropli wódki...
/Dwa żebra Adama/
Gruszka
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 404


WWW Nagrody
« Odpowiedz #24 : 03 Luty 2011 - 09:23:44 »

wreszcie cokolwiek udało mi się skończyć usmiech

przez administrację forum.
10. Tajemnica

olej na płótnie - 20x30

->

11. Mefisto

olej na zagruntowanej desce (chyba pociągniętej płótnem - gotowiec ze sklepu) 50x70


Mój boże, a ja nie mam w domu ani kropli wódki...
/Dwa żebra Adama/
know1126
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 066


Nagrody
« Odpowiedz #25 : 03 Luty 2011 - 10:15:40 »

Mefisto.... hm...  mysl w sumie nie wiem co powiedzieć...  oczko

Tajemnica - podoba mi sie ta praca, domyślam się, że przedstawia nadwornego błazna, który przypadkiem usłyszał coś czego nie powinien... podoba mi sie ogólnie wygląd błazna, poza jego, strój... ale co bym zmienił osobiście - drzwi, wnęka znaczy się troche za jasna jest, odwraca uwagę,choć w sumie w głębi nic nie ma (mogłyby być jakieś delikatne zarysy czegoś) ciut bym ją przyciemnił... albo najlepiej całą prace pociągnął bardzo delikatną umbrą czy brunatem karpowym z olejem lnianym (którą to mieszankę coraz bardziej lubie) Zyskał by obraz na głębi, klimacie... Pomyśl o tym.. ale jest  okok

// Krzysiek N, oł rajts riserft.
Gruszka
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 404


WWW Nagrody
« Odpowiedz #26 : 03 Luty 2011 - 10:57:06 »

Wiedziałam, że Mefisto Was zaskoczy usmiech

jest to pierwsza moja praca zrobiona całkowicie z głowy - wg własnego pomysłu.
Miałam taki maleńki projekcik z dawnych lat zrobiony w ten sposób, że z zamkniętymi oczami machnęłam czarnym cienkopisem kilka ruchów na kartce, zupełnie przypadkowych. Potem przyglądąłam się tym kreskom i patrzyłam, co z tego wyszło usmiech wyszła zdecydowania głowa ze szpiczastym nosem i brodą - mefisto jak nic ;) pozostałe kwadraty pokolorowałam dowolnie. I to był gotowy projekt w małym notesie. Stąd są te dziwnie linie i kreski wychodzące z różnych stron.
W oryginalnym pomyśle, sam Mefisto był czarny, ale olejem zrobiłam bardzo duzo warstw od jasnego niebieskiego po ciemny granat i różne oddcienie zieleni. Usta i okolice oka sa tylko przetarte. Samo oko jest zrobione bardzo realistycznie, choć tez tego tutaj za bardzo nie widać. Jest dopracowana źrenica i ledwie widoczne rzęsy (trochę jednak karykaturalne, jakby z teatralnej postaci).
Zdjecie oczywiście jest beznadziejne, nie oddaje w ogóle ani kolorystyki ani faktury. Mefisto na żywo mieni się trochę jak rybia łuska. Nie jest to jednolita, prosta plama. To samo z tłem - sa różne odcienie czerwieni, a na to nie jako szorstkim pędzlem naniesione są takie ciemne, smugi kolistymi ruchami.
Będę musiała poprosic kogoś o zrobienie lepszego zdjęcia, bo teraz to trzeba mi wierzyc na słowo ;)

a z tajemnicą to też trochę zamierzony jest ten efekt (którego oczywiście na zdjęciu nie widać). Zamysł był taki, że z drzwi pada mocne światło (coś tajemniczego), ma być to mocna jasna łuna, która oświetla postac i rzuca cienie. Chcicałam, żeby całość była dość mroczna, a własnie tylko światło bijące z tej wnęki.
Pomyślę o tym, co napisałeś, ale szczerze mówiąc, nie bardzo wiem, jak się za to zabrać...? co to znaczy cąłość pociągnąć...? rozrzedzić mocno farbę i rzeczywiście przemalowac całość obrazu? jakbys mógł coś więcej o szczegółach napisac, bo jam za krótka jeszcze na takie rady ;)

EDIT:
Obok wkleiłam fotę zrobioną w ciut innym świetle. i od razu widac różnice - choćby w samym kolorze tej wnęki. Więc pewne niedociągnięcia czy niezbyt ładny odcień to trochę wina aparatu. W rzeczywistości nie jest to ani taki żółtawy mocno...

Mój boże, a ja nie mam w domu ani kropli wódki...
/Dwa żebra Adama/
know1126
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 066


Nagrody
« Odpowiedz #27 : 03 Luty 2011 - 13:57:13 »

Bardzo wyczerpujące wyjaśnienie genezy powstania dzieła "Mefisto"  tak

A co do Twojego pyt. odn. "Tajemnicy" - to tak, całość ja bym pokrył, zaznaczam - to tylko moje zdanie, może inni powiedzą że jesli dzieło skończone, to juz nie ruszać - ale wg mnie to by dało głębi więcej Twej pracy. I nie tyle przemalować co pokryć półkryjącą warstwą- wszytko co jest bedzie widoczne, tylko troszke inaczej... możesz zerknąć do mojej galerii na te kolorowe Żagle - niebo, woda, tam tak sie na szybko bawiłem w ten sposób ;)  Poczytaj o tym w dziale technicznym -> olej -> laserunek. Jeśli chcesz oczywiście. I nie bój sie że tam tyle jest tego - całość na początek sprowadza sie do wzięcia odpowiedniej farby (ja polecam te które wspomniałem, lubie te koorki, ale można inne) i rozrzedzenia jej w olejku lnianym z dodatkiem terpentyny... potem po naniesieniu trzeba troche odczekać aż przeschnie i jeszcze miekkim pędzlem wygładzić bo olej jest tłusty i "zbiera sie" w krople z wcześniejszej warstwy.... no mam nadzieje, że mnie tu nikt nie zjedzie za takie "mądrości". Warto popróbować ja myśle w wolnej chwili  oczko

// Krzysiek N, oł rajts riserft.
Gruszka
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 404


WWW Nagrody
« Odpowiedz #28 : 05 Luty 2011 - 10:28:15 »

Na razie Tajemnica sobie schnie, więc mam czas na wymyślenie co z nim zrobić dalej usmiech

a skoro juz konkurs zakończony to moge wrzucić już moje kłosiki.

12. A w górach pachnie latem




Mój boże, a ja nie mam w domu ani kropli wódki...
/Dwa żebra Adama/
Zachary
Instruktor
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 251


Nagrody
« Odpowiedz #29 : 05 Luty 2011 - 10:31:53 »

Podoba mi się,oddałem głos na ten obraz w konkursie okok

Dubito Ergo Cogito....
Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 24   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 11 Lipiec 2019 - 11:14:18