Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
20 Październik 2019 - 23:37:26 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 ... 24   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gruszka (malarstwo - postacie, portrety,)  (Przeczytany 85603 razy) Średnia ocena: 4
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
teresa
Admin
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 665


WWW Nagrody
« Odpowiedz #160 : 16 Listopad 2011 - 13:44:29 »

Cebula;
Cytuj
Miałem okazję oglądać obraz na żywo i robi on wtedy jeszcze większe wrażenie. Stwierdzenie, że obraz nie jest trójwymiarowy jest ostatnią rzeczą jaką byłbym skłonny powiedzieć.
Jeśli oglądałeś to dzieło to powinieneś zauważyć iż portret ten jest namalowany przestrzennie,
tak właśnie, zauważ jest pierwszy plan (na którym to spoczywają dłonie), jest drugi plan w którym jest umieszczona postać (oparcie ławy coś w tym stylu)
trzeci plan to jakiś mebel przed którym umieścił artysta postać i tło czyli przestrzeń w której znajduje się bohaterka dzieła.
Jest to perspektywa linearna inaczej geometryczna albo też lub zbieżna.
Poprzez taką perspektywę udaje się malarzowi osiągnąć głębię w obrazie w tym przypadku ostatni plan za postacią (tło),
wówczas mamy takie wrażenie jakie odczuwałeś oglądając ten obraz.

 milczek

Ps.
jeśli Gruszka pokusi się na dopracowanie tła w takim stylu,
czyli postać umieści w tle przed jakimś przedmiotem, to efekt będzie przybliżony do dwu - wymiaru,
ponieważ postać - autoportret jest na pierwszym planie,
nic nie stoi na przeszkodzie by autoportret ten miał też i trzeci plan,
wiele jest miejsca w tle, za postacią by zasugerować widzowi trójwymiarowość.

dopiszę;
wystarczy namalować, umieścić przedmiot imitujący obrazek, kwiatek na ścianie, lustro i t p.
Tu musi zadziałać wyobraźnia odbiorcy, widza.
GAdS

Linki sponsorowane:


Gruszka
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 404


WWW Nagrody
« Odpowiedz #161 : 18 Listopad 2011 - 22:17:00 »

Heh usmiech dziękuję za tak duże poruszenie oczko może to tak wyglądać, ale nie miałam zamiaru zwrócic na siebie uwagi oczko zwykle zgadzam sie z opiniami i uwagami, tylko czasem jestem na siebie zła, że mi nie idzie tak, jak bym chciała. Nie lubię być "średnia" usmiech ale malarstwo to doskonała dyscyplina, która temperuje takich nerwusów jak ja i uczy pokory i cierpliwości.

Nad autoportretem będe jeszcze pracować - na pewno - - już chyba wiem, co jeszcze trzeba zrobić. Z tłem - faktycznie - można jeszcze wiele zdziałać i tak zrobię. Już chyba kiedys pisałam, że jestem mistrzem psucia tła - powinnam mieć taki przydomek: Gruszka Tłopsuj usmiech

A póki Gruszka schnie, zabrałam się za kolejny obraz - Wendipo, aż tak łatwo się nie poddaję oczko a poza tym kocham to (odpowiadając na pytanie Towicza usmiech )

Wiem, że portrety to trudna sztuka, ale jakoś nie umiem z nich zrezygnować. W końcu także poprzez malowanie porteretów można się ich nauczyć. Chyba...

Zatem znów z drżeniem serca wrzucam Egipcjankę pod ocenę...
starałam się poprawić wszystko to, co napsułam w autoportrecie. Duże zróżnicowanie twarzy, miejsca mniej i bardziej wypukłe. Może to być słabo widac, bo fotkę robiłam przed chwilą, przy kiepskim świetle i komórką, ale chyba można conieco wychwycić. Lewa brew (nasza), kawałek gałki ocznej lewej (naszej lewej), Czubek nosa, prawa część ust i ramię (łącznie szyi i twarzy) są punktami najasniejszymi - tworzą po skosie jakby linię.

Na twarzy mocniej w cieniu prawa strona (nasza) - choć słabo to widac na tej fotce.

Jesli nie odczytujecie z obrazu tego wszystkiego o czym pisze - to postaram się jutro zrobić fotkę przy świetle dziennym i zastąpić nią obceną.

 stres



obraz w wymiarach 40x50.

Mój boże, a ja nie mam w domu ani kropli wódki...
/Dwa żebra Adama/
amaretta31
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 326


WWW Nagrody
« Odpowiedz #162 : 20 Listopad 2011 - 11:54:24 »

Hm... wydaje mi się, że coś tu z proporcjami fotki nie tak... w sensie rozmiaru płótna... 40x50 jest napisane... czyli zdjęcie jest tylko wycinkiem całości? Czy też fotka jest zniekształcona?
Gruszka
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 404


WWW Nagrody
« Odpowiedz #163 : 20 Listopad 2011 - 12:20:22 »

Fotka obcina dluzsze boki, troche tla z prawej i z lewej. Dzięki temu wyraźniej widać postać, a chciałam żeby bylo widać szczegóły

Mój boże, a ja nie mam w domu ani kropli wódki...
/Dwa żebra Adama/
teresa
Admin
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 665


WWW Nagrody
« Odpowiedz #164 : 20 Listopad 2011 - 12:51:20 »

potem wejdę i skomentuję, brak mi czasu,
ale od razu zadam pytanie, Gruszeczko, co z tę szyją i klatką piersiową ? co to za dziwne kształty  mysl  beczy
teresa
Admin
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 665


WWW Nagrody
« Odpowiedz #165 : 20 Listopad 2011 - 17:07:50 »

Gruszeczko czy Egipcjanki  tak mają ? Myślę, że malowałaś z jakiś fotki, rzeźby,  że takie Ci wyszły doły. jakieś fałdy.
Nie wiem czym się sugerowałaś? a może ja o czymś nie wiem, co zmienia budowę kobiety.

1)                                                                                            2). po korekcie szyji.
   

Twarz Ci ładnie wyszła, czoło, oczy, nos, usta, broda, zwrot głowy, wszystko to w łagodnych przejściach barwnych.
Wyraz oczu, super.  okok  Cały wyraz portretu - dumny.  no ale oprócz twarzy,  reszta, to fatalny efekt .
Gruszeczko popraw tę szyję i resztę ciała, bo Egipcjanka wygląda jak z horroru.  No chyba, że ja się mylę i tak musi być.

Ps.
trochę nie równa jest kość policzkowa po prawej stronie, porównując z lewą stroną,


Gruszka
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 404


WWW Nagrody
« Odpowiedz #166 : 21 Listopad 2011 - 12:39:02 »

Hej, dziekuję za wszystkie uwagi.

Tereso, masz rację, że byc może przjeścia kolorystyczne na szyi powinny być bardziej łagodne, ale może napiszę, skąd wynika taka, a nie inna wersja. Kobieta jest zwrócona ciałem w lewą stronę, a tylko głową na wprost. Na zdjęciu widac wyraźnie cień wskazujący na załamanie lewego ramienia, które odcina się od biustu (klatki piersiowej). Przy takim mocnym skręcie ciała te ścięgna na szyi nie są tez takie łagodne, tylko właśnie ostre, wystające, zdecydowane. Twoja wersja jest dość stonowana i szczerze mówiąc, nie wiem, czy aby na pewno wskazuje na takie ułozenie ciała, o którym piszę.

Chodzi o to, że ona siedzi lekko zgarbiona, stąd  ramiona mocno skierowane do środka, biust sie odcina, wypięty do przodu, widac wyraźnie kość obojczykową, a jej prawe ramię wyraźnie odcina się od ciała. Wieczorem może cyknę fotkę tej gazety, z której wzięłam pomysł. Może to coś rozjaśni. Być może wygładze faktycznie tony na szyi, ale chyba kontrastów i tych wyraźnych załamań nie będę ruszać...

Zreszta zobaczymy - pokażę jeszcze oryginał i może cos uda sie ustalic usmiech

póki co dzieki serdeczne za uwagi. Ciesze sie, że przynajmniej na twarzy wyszło ok usmiech

Mój boże, a ja nie mam w domu ani kropli wódki...
/Dwa żebra Adama/
teresa
Admin
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 665


WWW Nagrody
« Odpowiedz #167 : 21 Listopad 2011 - 13:06:46 »

Gruszko nawet, kiedy jest postać w tej pozycji, to nie zmienia faktu iż takie grube, głębokie cienie są prawidłowe,
jest to niemożliwe, fotka - fotką nie należy dosłownie brać przykład ze zdjęcia, już kiedyś wspominaliśmy, że fotografia często zakłamuje.
Ty jesteś malarką i powinnaś namalować tak jak jest w rzeczywistości. Co by to było, gdybyśmy malowali wszystko to, co fotografia przedstawia.
Ja na fotce nic nie zmieniałam oprócz korekcji cieni tej szyi, i nie przekonują mnie Twoje Gruszeczko argumenty.  usmiech
Luna
Nowicjusz
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 32


Nagrody
« Odpowiedz #168 : 03 Styczeń 2012 - 22:12:37 »

Witaj Gruszko,
natknęłam się ostatnio na zdjęcie Egipcjanki (oryginału), z którego malowałaś. Ekspertem to ja nie jestem, ale wydaje mi się, że problem tej szyi i klatki piersiowej tkwi w tym, że na zdjęciu trochę inaczej jest rozmieszczone swiatło i cień, co inaczej modeluje sylwetkę, sa też trochę inne proporcje. W oryginale widać, że ramię jest pochylone do przodu, kobieta jest przygarbiona, a krawędź ramienia odcina się wyraźnie od tej wystającej kości obojczykowej (czy czegoś tam J), która rzeczywiście dość specyficznie wygląda - ale z pewnością wygląda na kosć; na obrazie z kolei krawędź ramienia trochę rozlewa mi się w coś, co na początku wzięłam z klatkę piersiową, (jakoś tak układa się światło i cień) i wtedy ten obojczyk rzeczywiście wygląda jak … sama nie wiem… narośl? Ciało obce? Jakby urósł na gładkiej klacie, a nie był zasłonięty pochylonym ramieniem. To chyba dlatego, że ramię jest za jasne na brzegach w stosunku swojego “środka”.
W oryginale obojczyk jest ciemniejszy, bo mniej światła pada na niego, jest zasłonięty przez ramię.
Poza tym na zdjeciu, które oglądałam - przypuszczam, że masz dokładnie takie samo - nie widać aż tyle “dołu” - klatki piersiowej, u Ciebie jest tego zdecydowanie więcej i wydaje mi się, że ta dziwna kosć wyciaga się za bardzo i nienaturalnie do przodu, a w rzeczywistości układ mógł być trochę inny.
Kiedy zasłaniam kilka centymetrów od dołu portret prezentuje się o wiele lepiej. To znaczy mam na myśli, że dół portretu prezentuje się lepiej, bo góra baardzo mi się podoba od początku  okok
Pozdrawiam
j_dyga
Bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 76


Nagrody
« Odpowiedz #169 : 04 Styczeń 2012 - 02:31:48 »

droga gruszko, ja tez widzialem oryginal i musze powiedziec ze wyrazistsc twarzy oddalas wysmienicie, to co jest emocjonalne w twarzy i oczach egipcjanki zostalo zawarte na obrazie i dziala silniej niz zdjecie. Sklania to do przemyslen, ze istota sily dziela jest to, co malujemy i dopiero potem, jak malujemy. Nie chce umniejszac wartosci samej techniki, ale uwazam, ze temat jest wiodacy, jak chcemy zawrzec jakies emocje. Twoja egipcjanka jest wyjatkowa, robi wrazenie, bez wzgledu na uwagi warsztatowe. Lepsza taka egipcjanka niz poprawny landszaft lub kolejne biegnace konie.
Strony: 1 ... 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 ... 24   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 12 Grudzień 2018 - 05:41:23