Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
09 Czerwca 2023 - 02:33:37 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Akryl Jakie Farby Polecacie  (Przeczytany 30795 razy) Średnia ocena: 0
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
chii
Stały bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 106


WWW Nagrody
« Odpowiedz #10 : 13 Kwietnia 2012 - 13:36:15 »

najczarniejszy kolor mozna najlatwiej uzyskac tak: medium akrylowe + czarny pigment w proszku i wychodzi tak czarne, ze czarniej sie nie da ;)

A tak do calosci tematu ja od siebie polecam po prostu medium akrylowe i suchy pigment, wtedy nigdy nie ma rozczarowania ani konsystencja ani kolorem, bo wszystko sie sporzadza samodzielnie wg. potrzeb. usmiech

"Don't limit yourself. Many people limit themselves to what they think they can do.
You can go as far as your mind lets you. What you believe, you can achieve." Mary Kay Ash
danny
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 142


Nagrody
« Odpowiedz #11 : 18 Lipca 2012 - 20:40:49 »

Jeszcze zależy jaki pigment usmiech czerń z winorośli nie da takiej "głębokości" jak np. czerń kostna usmiech
blue
Bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 64


Nagrody
« Odpowiedz #12 : 18 Września 2012 - 11:42:08 »

Witam  oczko
po ostatnich dyskusjach na forum na temat akryli, postanowilam je wyprobowac. Zapoznalam sie z calym dzialem i wciaz pewne sprawy sa dla mnie niejasne. Jesli ktos otarl sie o te problemy, to bede wdzieczna za podpowiedzi.
1. jakie akryle do laserunku, malowania subtelnymi przejsciami tonalnymi. Impasty na ta chwwile mnie nie interesuja. Czy sa jakies sprawdzone firmy? Czy producent raczej nie ma znaczenia, a decyduja umiejetnosci techniczne malarza? Czy warto kupic akryle z najwyzszej polki np. Maimeri Brera, Artists' Acrylic Winsor&Newton, czy roznica w stosunku do sredniej polki jest raczej niewielka i szkoda wyrzucac pieniedzy (to ma dla mnie znaczenie). Ze sredniej polki rozwazam: Talens Van Gogh, Ferrario Acrylic Master, Winsor&Newton Galeria. Czy ktos uzywal? byly polecane Van Goghi.....
2. kwestia ciemnienia obrazu po wyschnieciu. Czy faktycznie jest to bardzo widoczne? Czy malujac zakladacie, ze cos sciemnieje, wiec bierzecie na to korekte mieszajac kolory?  Artists' Acrylic Winsor&Newton oferuje farby ktore nie zmieniaja barwy. Czy warto sie w to bawic? Czy raczej traktowac jako chwyt reklamowy producenta wprowadzajacego nowa linie na rynek?
3. mieszanie farb roznych producentow. Czy ktos mial jakies przygody z laczeniem roznych firm, np. barwniki zle sie lacza, albo czesc obrazu sie swieci, czesc jest matowa? czy lepiej trzymac sie jednego producenta, ale np. mieszac farby z roznych polek cenowych jednej firmy, np. tlo - tansza farba, temat glowny - gorna polka?

Troche tego duzo, ale mam zamieszanie w glowie, kazdy producent pisze, ze jego akryl jest the best... tak
danny
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 142


Nagrody
« Odpowiedz #13 : 14 Października 2012 - 18:30:08 »

Witaj,

Wybór producenta MA znaczenie. Tańsze farbki to mniej pigmentu, słabe krycie i "padające" kolory. W&A to firma posiadająca pewną reputację na rynku, zwykle nie rzucają słów na wiatr, medium w ich farbach jest bardziej przezroczyste (w innych farbach białe) i tylko trochę zmienia się po wyschnięciu.

Cokolwiek kupisz, zwracaj uwagę na 1) światłotrwałość 2) stopień połysku (gwiazdki ***)  3) krycie (kwadracik)

W&A i brera to farby dość drogie. Myślę, że powinno się zacząć od czegoś ciut gorszego, żeby poznać i docenić właściwości lepszych jakościowo farb.

Akryle są naprawdę wdzięcznym i niedrogim medium, piękne efekty możesz osiągnąć różnymi markami. Jeśli Twoje prace mają przypominać akwarelki (delikatne, półprzezroczyste kolory, itp.) wybierz dowolne "szkolne" farbki dobrych firm (np. Louvre, Liquitex Basic, Daler Rowney Simply, Talens Art Creation). Nie będziesz zawiedziona.

Jeśli prace mają wyglądać jak "obraz", a nie jak akwarele -  wybierz "mocniejsze" farby.

Generalnie, jeśli myślisz serio o malowaniu (chcesz się rozwijać, uczyć, itp.) musisz zmusić się do mieszania kolorów, a nie do malowania prosto z tubki. W przypadku tańszych zestawów z wieloma kolorami, artysta bardzo często łapie się na malowaniu kolorami z tubki (plus biel lub czerń, itp.).

I tutaj zaczyna się heca:

tańsze, badziewne farbki mają w składzie kilka pigmentów. Np. dwa różne żółte. Mieszając kombinowany błękit z kombinowanym żółtym mieszasz nie 2, a 4 koloty usmiech Mieszanki z kombinowanych kolorów są bledsze i bardziej "brudne".

Ja np. na Twoim miejscu kupiłbym sobie kilka tubek z Vallejo Acrylics (np. od Kremera, albo z Szał Art)

- żółty kadmowy jasny i cytrynowy
- alizaryna i czerwień kadmowa
- ultramaryna i błękit pruski
- umbra palona
- biel tytanowa

Z tych kolorów wyczarujesz cuda. Tańszą opcją może być zakup farbek maimeri policolor (tubki 20ml, normalnie są w słoiczkach).

Więc... Jeśli chcesz inwestować w lepszej jakości farby, kup sobie wyżej wymienione tubki, uzupełniając później o
- błękit kobaltowy
- viridian
- ochra żółta
- ftalo zielony/niebieski
itp.

powodzenia!




Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 17 Maja 2023 - 16:29:55