Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
20 Październik 2019 - 23:36:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 ... 21   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: know1126  (Przeczytany 80332 razy) Średnia ocena: 5
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
teresa
Admin
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 665


WWW Nagrody
« Odpowiedz #110 : 26 Czerwiec 2011 - 07:13:30 »

"Mroczni"


ArtWitryna malarzy (prace w grafice)
http://www.tessart.pl/smf/index.php?topic=2478.msg26956#msg26956
II miejsce w 32 konkursie malarskim "MROK"
Wyróżniona praca do oprawy graficznej przez administrację Forum.
GAdS

Linki sponsorowane:


marlena
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 120


Nagrody
« Odpowiedz #111 : 30 Lipiec 2011 - 20:23:07 »

Witam Cię serdecznie, przede wszystkim dziękuję za odwiedzenie mojej galeryjki, ja Twoją również wcześniej przeglądałam ale zawsze jakoś brak siły po pracy albo czasu na wypowewiedzenie się. Bardzo piękne akwarele. Ja narazie maluję tylko pastelami ale zamierzam już wktótce to zmienić. Myślę tu o oleju bo akwarele uważam za trudne. Trzeba mieć naprawdę odważną rękę bo akwarele są nie do porawienia. Ty Knykle1126 taką rękę masz. Tak mi się wydaję. Niestety mówi ci to totalny amator ale mam swoje zdanie i wiem co mi się podoba a co nie. Zresztą dużo nauczyłam się z tego forum od Pani Teresy a także dużo przeglądam tu prac i opinii. Bardzo podoba mi się "Pirat". Super oddałeś wodę. A jeszcze bardziej podobają mi się "Żagle". Pięknie współgrające barwy. Niby żadnych konturów, plamy barwne a widać, że to są naprawdę żagle. Osobiście bardzo mi się podoba taka technika i sama będę dążyła aby kiedyś stworzyć takie dzieło. "Żagle" są bajeczne. Podobał mie się również pejzaż konkursowy, to piękne niebo z różem i jego odbicie w wodzie. "Młyn" też piękny tylko myślę, że powinieneś bardziej dopracować pierwszy plan czyli te kwiaty i może trochę tło w oddali. Ale to taka maleńka dygresyjka, naprawdę maleńka. I może nawet niesłuszna.  Ale ogólnie super. Sam młyn naprawdę piękny. No a "Słoneczniki" to dla moich oczu mistrzostwo. Sama przymierzam się do takiego obrazka. Piękny!!! Cóż tu więcej dodać? Tworzysz naprawdę piękne obrazy i masz wielki talent, który szlifujesz z każdym nowym obrazem. Jeszcze raz dziękuję za odwiedziny. Sprawiłeś mi ogromną radość. Do następnego wpisu. Pozdrawiam okok okok okok




 
know1126
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 066


Nagrody
« Odpowiedz #112 : 30 Lipiec 2011 - 20:27:45 »

No to kolejny mały up w mojej galerii...

Praca już znana ale teraz już całkiem sucha i foto robione innym, lepszym aparatem
- jak widać różni się trochę od tamtego wydania - niemniej nic nie było dodawane od czasu tamtego foto.

1) Mroczni, olej 46x38.




Kolejna znana praca - starałem się poprawić to i owo: mniejsze rozmycie, woda, podpis mniej widoczny ;)

2) Nad stawem, olej 60x80 (a nie 50x70 jak wcześniej pisałem)




3) Jesienne wzgórze, olej na płótnie 60x40,
praca - podobnie jak kolejne - zaczęte w tamtym roku na jesieni
-jakoś nie mogłem tego skończyć przez prawie rok czasu  oczko




4) Latarnia, olej na płótnie 60x40.
Początkowo miało nie być latarni, tylko taka cieśnina - o poranku, wśród mgieł.
Potem koncepcja zmieniła sie na latanię - w nocy. Jednak nie chciałem bardzo przyciemniać i zostało tak jak jest.




przez administracje forum,
5) Zamek nad wodą, olej na płótnie 60x40.
Ot, zamek, woda, chmurki, niebo - takie banały jak widać.



6) Zamek, akryl+olej na płótnie 80x40.
Zamek tylko z innej bajki...




      -I coś aqua, mały format...

7) Magnolie, akwarele+kredki akwarelowe, A5.
To raczej próba namalowania kwiatków, kiepska próba.




8) Brzask II, akwarele, A5.
Wiem, że ten dalszy plan -czyli wieże - za mocne, za bardzo poprawiałem to :/



9) Stodoła, akwarele, A5.
Spodobała mi sie tu jedna właśnie - akwarelowa stodoła - wiecie pewnie która,
więc też chciałem zrobić swoją  oczko





CDN...





// Krzysiek N, oł rajts riserft.
teresa
Admin
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 665


WWW Nagrody
« Odpowiedz #113 : 31 Lipiec 2011 - 06:52:13 »

Sporo prac wrzuciłeś, fajnie bo będzie o czym się rozpisywać, interesują mnie szczególnie prace -
"Nad stawem", "Jesienne wzgórze", "Latarnia", "Zamek nad wodą", "Zamek" dlaczego ?
a bo są to prace nad którymi mogę się trochę "wyżyć" mianowicie powytykać Ci Twoje błędy i trochę też przyznać plusów.
Nie jestem fenomenem w ocenianiu malarstwa, ale to co widzę swoim zmysłem wzrokowym, muszę Ci skomentować  w/w prace,
a także (mimo iż już są podpisane i zamknięte) skorygować niektóre nie dociągnięcia, być może przyda się na przyszłość  (mi, Tobie i innym) taka analiza Twoich prac olejnych.Nie mam w tej chwili czasu, by się rozpisywać, ale powstrzymać się nie mogłam by dać znać o swoim zainteresowaniu ostatnio prezentowanymi Twoimi pracami. mysl usmiech
know1126
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 066


Nagrody
« Odpowiedz #114 : 31 Lipiec 2011 - 10:03:23 »

Dziękuje za zainteresowanie.. że jest tam mase błędów - to to niewątpie, dlatego oczywiście prosze o krytyke w wolnej chwili  tak

// Krzysiek N, oł rajts riserft.
Mariucha
Tubylec
*
Aktywność:
0%
Wiadomości: 343


Nagrody
« Odpowiedz #115 : 31 Lipiec 2011 - 17:59:28 »

No to ja o akwarelach.Są bliższe memu sercu.O olejach,akrylach wiem tyle co Ty,albo i mniej.
Magnolie-Na kwiatach się nie znam,ale kompozycja sprawia miłe wrażenie.Podoba mi się tło.Jeśli chcesz malować kwiaty to do tła polecam trochę zabawy z solą,alkoholem.
Brzask II.-Jest to bardzo dobra kompozycja i nie wydaję mi się ,że zamek jest zbyt mocny.Widać,że jest w środku roślinności,która go otacza.Przypiąłbym się jednak do tego domku obok.Trzeba było też go przyciemnić.A może się mylę.Zdjęcie zawsze inaczej wygląda niż oryginał.Tobie więc zostawię ocenę tego szczegółu.
Stodoła też ogólnie niczego sobie.W tym przypadku drażni mnie trochę grzyb na niebie.
Pozdrawiam
teresa
Admin
*

Aktywność:
0%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 665


WWW Nagrody
« Odpowiedz #116 : 31 Lipiec 2011 - 18:44:03 »

know1126:
Cytuj
o krytyke
O nie,  nie krytykuję  no
"Nad stawem" moje uwagi są Ci znane w fotorelacjach, nie wiem, dlaczego tak w końcowym wypracowaniu za "żółciłeś" tę pracę.

http://www.tessart.pl/smf/index.php?topic=2438.msg26370#msg26370

"Jesienne wzgórze"
know1126:
Cytuj
-jakoś nie mogłem tego skończyć przez prawie rok czasu
Nie wiem jak ten obraz ugryźć, podpisany, zamknięty. szkoda bo mogłeś jeszcze nad nim popracować.
grubo farby nakładzionej, aż się przelewa na lasek (drzewa).Tylko jeden fragment jest namalowany w miarę sensownie,
to właśnie lasek. Ładnie oddana głębia, łącznie z trawami, które chowają się między drzewami. A reszta ?
Nie rozumiem dlaczego pewne fragmenty obrazu można ładnie technicznie, wizualnie dobrze namalować a inne po prostu schrzanić w całości.
Ta praca wygląda makabrycznie, to wzgórze wali się na ten lasek, a pod laskiem choineczki w cukierkowej zieleni.
Wyglądają jak zielone słupki. Jeśli stałabym na wzgórku, z którego oglądałabym ten pejzaż wzgórza, to maiłabym uczucie,
że oglądam jakąś czarną (dziurę) powiedzmy jaskinię zamkniętą drzewami. Krzyśku nie ma tu nic by się zachwycić,
chyba tylko trafione kolory - barwy w tytuł "Jesiennego...Całkowity brak perspektywy, barak równowagi obrazu.
( wali się obraz w lewą stronę), Już by lepiej wyglądał gdybyś te "niebo"(niebieska plamę) zlikwidował.
Dołem trawiaste wzgórki, owszem dość ładnie Ci wyszły, chociaż widzę,
że trochę nie bardzo sobie radzisz z nakładaniem farby jeśli chodzi o grubą fakturę, tz.
impasto w malarstwie olejnym gruba warstwa farby na powierzchni obrazu, nie dała Ci charakterystycznego efektu światłocieniowego,  
Widać pracę pędzlem i "gładzenie"farby a nie rozprowadzanie w odpowiednim kierunku, gładkim narzędziem.



Na choinkach ten sam sposób malowania, co ten sposób dał efekt przyklejania farby na płótno.
Górą (ostatni plan) to samo wrażenie odniosłam. Jedynie w tej pracy co przyciąga wzrok to tylko ciepłe kolory,  barwy jesieni.
Tyle co miałabym powiedzieć na temat "Jesiennego wzgórza" i nie mogę się pogodzić z tym,
że w innych Twoich pracach nie masz problemu z perspektywą, równowagą kolorystyczną, przedmiotu, z kompozycją,  
a tu kompozycja wręcz dziwna jak na przedstawienie pejzażu w obrazie. Powinieneś wiedzieć,
że to nie fotografowanie jakiegoś pięknego zakątka pejzażowego i że fotografia rzeczywiście uchwyci to piękno,
ale Ty malujesz i Twoja zręczność malowania i zmysł wzrokowy musi przekazać perspektywę tego wzgórza.
Malując ostatni plan, czyli wzgórze malowałeś nie odpowiednio, czyli nie w wymaganym kierunku, (nakładanie farby)
co by nadało wygląd wzgórza, falista (w prawo i lewo) faktura przyniosła fatalny wygląd.

"Latarnia"
Tu już widać inną technikę malowania, bardziej przypada na technikę malowania laserunkiem,
chociaż też widać grubsze warstwy farby zaznaczające linie między skałami a morzem (wodą).
Tu perspektywa (wody, odległego światła, w dali jasne niebo, chmury) wyszła Ci dobrze,  tylko na ostatnim planie tz.
dalszy ciąg góry, skały powinna być mniej widoczna, bardziej oświetlona. Kończąca linia skały powinna lekko zanikać,
powinna dać ujście światłu na wodzie. wówczas ta dal by była bardziej odzwierciedlona.
Sama latarnia - trudno powiedzieć, ale myślę, że gdyby była troszkę mniej wysoka, (mniejsza) to efekt dali,
też by się znacznie uwidocznił. Jak widzę to metoda laserunku bardziej odpowiada Ci w malarstwie olejnym, niż impasto.
Widać w "Latarni" przezroczyste i półprzezroczyste warstwy farby. Zmieniają tony i barwy w warstwach obrazu,
zwłaszcza na wodzie, skałach. Ciemne chmury, trochę za skaliste. Nie ma miękkich przejść miedzy barwami,
za mocne akcenty ciemnych plam. Gdybyś je złagodził, wówczas zamek (efekt) by wyszedł do przodu.
Uzyskał byś prawie trój - wymiar.
Ogólnie ładna praca, pod względem technicznym jak i dobrania koloru, ciepłych barw tzw. zastosowanie sosów.

"Zamek nad wodą"- podoba mi się jego architektura, również położenie nad ładnie namalowaną wodą w tym obrazie,  
bardzo fajnie namalowałeś lustrzany cień zamku na wodzie. Udało Ci się odnieść efekt nie tak cienia,
jak odbicie kopiącego się zamku w wodzie. Tylko trzeba było pociągnąć to odbicie ciemne do końca obrazu,  
bo przecież tylko światło z okien pada na wodę. Woda ładnie utrzymana w tonacji nieba.
Natomiast niebo (chmury) jak w poprzednim obrazie za bardzo mocne linie. Brak miękkich przejść między kolorami.



Trawa - brzeg piękny, ale trawę mogłeś lepiej wypracować,  trochę namalowana po uczniowsku.  
Równowaga
- ok. okok Zrównoważone malowidło kolorem i tę ciemną plamą na wodzie po prawej stronie (na dole).  
Więcej kontrastu by się przydało, (ale myślę, że to wina fotki, jak zwykle zresztą nas dręczy przekłamanie aparatu foto).
Jakie moje wrażenie - odbiór "Zamku nad wodą"?
Podoba mi się,  Scenka z odległych czasów, zamek w tej aurze kolorów nieba i wody daje wrażenie tajemniczości a zarazem ciepła.
Światła w oknach mówią o życiu jakie w tym zamku zapewne się toczy.

Ps. - technicznie
Co do świateł w oknach to trochę by się przydało jaśniejszych od żółcieni i ciemniejszych akcentów - lekkich rozbłysków.

"Zamek" rzeczywiście bajkowy.
Myślę, że dość dobrze radzisz sobie z malowaniem architektury.
Nie będę się wypowiadała co do akwareli, bo mi się podobają prawie wszystkie.
W tej technice malowania łapiesz wszystko,  czego Ci brak w oleju. No ale wiadomo, to sprawa większego doświadczenia.
Ja Twojego malarstwa nie krytykuję, absolutnie daleka jestem od krytyki. Chcąc malować, to uczymy się, poznajemy,
szukamy i to jest naszą pasją, co może się przerodzić z czasem w duże doświadczenie i profesjonalizm.
Powiem Ci Krzyśku ja w Twoim wieku dopiero poważnie potraktowałam malarstwo jako moją pasję i
związałam z malarstwem swoją przyszłość. Wierzę, że i Ty rozwiniesz skrzydła bo masz ku temu potencjał.
Jeszcze co chciałam nadmienić, to że technikę malowania laserunkiem w oleju szybciej opanowujesz niż
nakładanie farby grubą warstwą grubą - impasto.
To wszystko o oleju.  Mam nadzieję, że nie masz mi za złe moje uwagi i rady  mysl  usmiech

Zachary
Instruktor
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 251


Nagrody
« Odpowiedz #117 : 31 Lipiec 2011 - 20:46:02 »

Latarnia jest godna największych mistrzów cuuuuuuuuuuuuuuuudo !  okok uwielbiam ją

Dubito Ergo Cogito....
know1126
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 066


Nagrody
« Odpowiedz #118 : 31 Lipiec 2011 - 21:03:14 »

Dziękuję Wam  tak
Miło mi Zachary oczko
Mariuszu - a co to znaczy - grzyb na niebie ? oczko bo nie wiem.. powiedz, a na pewno zwróce uwagę na to kiedyś  okok

Tereso - no jak można mieć za złe takie rady i uwagi - to sie może nazywać konstruktywna krytyka,bardzo pomocna, pomagająca więcej pojąć... albo raczej analiza. Wszystko przeczytałem i na pewno jeszcze nie raz bede czytać , bo takie uwagi są bezcenne !  oczko Dziękuje  kwiat to jak nauka na jakimś kursie tylko że darmowa, a jak mowie - bezcenna. Na pewno takie rady pomagają - tak w malowaniu konkretnych obrazów, jak i w ogólnym ukierunkowaniu...

Co do prac: Nad stawem - faktycznie torche zażółcony jest ten obraz, z tym że te barwy są bardziej bliskie rzeczywistym (wiec raczej niestety) - fakt że nie wiele wiecej żółci  a na zdjęciach (+światło inne) robi ogromną różnicę.
Ten kolorowy "Zamek" to jak widać - kolejna "radosna" twórczość... natomiast te trzy prace przed nim - co tu dużo mówić - zgadzam sie z tym co mówisz - i juz sie powtarzam:  na pewno nie raz wróce do tych analiz, zwłaszcza od strony technicznej.

Kurcze, ale sie ciesze, dzięki wielkie !  rotfl

// Krzysiek N, oł rajts riserft.
TomFrost
Nowicjusz
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 36


Nagrody
« Odpowiedz #119 : 01 Sierpień 2011 - 08:44:14 »

Hej know1126

Ja tak krótko tylko powiem, ze w całej twojej galerii to miejskie pejzaże podobają mi się najbardziej, Kamienice, Hawana, Tramwaj, Uliczki, Śnieg z deszczem - te obrazy moim zdaniem mają w sobie wiele magii. To są takie dzieła, na które patrząc, w ogóle nie muszę analizować strony technicznej, nic mnie nie nie rozprasza, patrzę na nie i stają się one furtką do odpowiednich drzwi mojego "innego świata". To jest ten efekt, którego zawsze jestem najbardziej głodny. Ten sam efekt wywołał we mnie obraz Nad stawem. Jak dla mnie - magia  oklasky

pozdrawiam
Paweł
Strony: 1 ... 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 ... 21   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 24 Październik 2018 - 00:04:22