Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
18 Czerwiec 2019 - 06:04:06 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 16   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: DavidZ  (Przeczytany 54191 razy) Średnia ocena: 5
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
DavidZ
Stały bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 117


Nagrody
« Odpowiedz #10 : 21 Marzec 2010 - 21:56:51 »

kolejne zdjęcie,raczej złej jakości  bezradny
ale to już chyba koniec ? mysl

w sepi kontury lepiej widać :hura:No tym zdjęciu nie ma jeszcze tła no


GAdS

Linki sponsorowane:


Monika
Nowicjusz
*

Aktywność:
0%
Wiadomości: 33


Nagrody
« Odpowiedz #11 : 21 Marzec 2010 - 22:51:10 »

hejka,
nie wiem jak Ci to napisać  bezradny  więc prosto z mostu-efekt końcowy mnie "zasmucił" bo rozczarował bezradny
Ona straciła tajemnicę,"pazura" który miała na pierwszym-dla mnie pięknym kolorystycznie obrazie.Przemawiała do mnie jej czerwień włosów wspólgrająca z sukienką.Jej dziwna mina...zastanawialam się kim jest?
Na ostatecznej wersji jest już tylko pozującą panienką.
Mam nadzieję,że Cię nie uraziłam swoją opinią,zaznaczam ,że wypowiadam się jako widz,odbiorca a nie koleżanka "po fachu" bo na to mam jeszcze za mało umiejetności. Z przyjemnością będę zagladać do Twojej galerii ,bo czuję,że jeszcze nie raz nas zaskoczysz tak
elkurczako
Bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 80


Nagrody
« Odpowiedz #12 : 23 Marzec 2010 - 20:10:19 »

Witaj.
Moim zdaniem ta praca jest nieco "rysunkowa". Sam piszesz, że w sepii widać kontury - a ja bym wolał ich nie widzieć wcale. Chyba, że taka miała być konwencja. Teraz wygląda to troszkę jak średniowieczne ilustracje. Spróbuj bardziej operować plamą, kontrastem światłocieni, temperaturą barw. Nie twierdzę, że ten obraz jest zły - ma swój urok taki jaki jest (no może drażnią mnie ciut te różowe policzki  rotfl), spróbuj w następnym malować bez kresek konturowych.

Ten napis zmienia się w mądre łacińskie motto kiedy nie patrzysz...
DavidZ
Stały bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 117


Nagrody
« Odpowiedz #13 : 30 Marzec 2010 - 21:46:18 »

Mi się podoba, jest to moja najlepsza praca rotfl jak dotąd. Teraz planuje obraz pod tytułem ,,Upicie bachusa'' mysl

DavidZ
Stały bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 117


Nagrody
« Odpowiedz #14 : 06 Wrzesień 2010 - 18:59:44 »

ten obraz namalowałem specjalnie do szkoły  dziwne nie? Polonistka była zachwycona aż sam się zdziwiłem
a wam się podoba, co sądzicie?




DavidZ
Stały bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 117


Nagrody
« Odpowiedz #15 : 23 Grudzień 2011 - 17:42:45 »

cześć, dawno niczego nie wrzucałem, ale dam zdjęcie mojej pracy pod tytułem ,,Melancholia'',
jej wymiary to 100/70 cm. proszę o porady techniczne.




Cebula
Stały bywalec
*
Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 180


WWW Nagrody
« Odpowiedz #16 : 23 Grudzień 2011 - 18:42:13 »

Kurna, ale ty masz styl. Ja tam męczymorda bardziej jestem i niewiele wiem, ale widziałeś kiedyś szklane przedmioty? Bo na obrazie wyszły w przypadku tego pojemnika dwie rzeczy - malowałeś go z innego miejsca, bądź też nie zająłeś się kwestią perspektywy. Druga sprawa. Szkło tak nie wygląda. Jak masz taki wazon to pooglądaj go dobrze i dołóż kilka celnych plam i będzie git.

Druga rada - unikaj szarości chromatycznych w kolorowych pracach. Cierpi na tym Twoja percepcja i honor. Takie cuda można robić trzema podstawowymi kolorami w tworzeniu szarości, że to się w pale nie mieści. Na obrazie ta szarość spodni nieprzyjemnie wygląda na tle innych.

No ale to sugestie początkującego malarza. ;)

Jeśli miałbym męczyć dalej to można dużo się czepiać do kwestii kompozycji, ale pewnie jesteś już na tyle ogarnięty, że wiesz o co chodzi.

Burak stroni od cebuli,
a cebula doń się czuli
know1126
Przyjaciel
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 066


Nagrody
« Odpowiedz #17 : 23 Grudzień 2011 - 19:38:17 »

A mnie razi najbardziej ucięta stopa - taka rzecz bardziej z fotografii - że nie ucina sie tak członków -nie wiem jak sie ma do obrazów - tylko sie tak wypowiadam  oczko  no może jeszcze lewa noga - kolano tego panocka -tam coś nie wyrabia perspektywa, cienie...
Reszta nie jest zła, chyba to co powiedział Cebula - i ogólnie - podzielić obraz poziomą kreską na pół: to co jest na górze jest bardziej  okok, a to co na dole - troche mniej...
Faktycznie masz ciekawy styl- troche karykaturalny, troche bajkowy  okok

// Krzysiek N, oł rajts riserft.
DavidZ
Stały bywalec
*

Aktywność:
0%

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 117


Nagrody
« Odpowiedz #18 : 24 Grudzień 2011 - 12:03:23 »

dzięki za rady okok a teraz obraz namalowany przed chwilą (wiem że muszę poprawić rękę),
obraz jest niewielkich rozmiarów, tytuł; ,, Persefona’’.

przez administracje forum za technikę malowania



teresa
Admin
*

Aktywność:
10%

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 3 656


WWW Nagrody
« Odpowiedz #19 : 25 Grudzień 2011 - 11:06:31 »

Co jest dobrem w obrazie ,,Melancholia'' a co złem ?
tz. dobre strony pracy i błędy w niej występujące, które mi się wydają.

Uznałabym tę pracę za bardzo dobrą gdyby DavidZ dobrze zaplanował, zakomponował postacie w obrazie.
Odwołuję się do kompozycji obrazu, z którą jest wiele problemów. Większość naszych prac często robimy pod
wpływem chwili, co sprawia iż nasze prace w efekcie końcowym są pozbawione symetrii tz.
Główny motyw powinien być oddzielony od obojętnego otoczenia, które należycie jest wkomponowane i rozłożone w ramach obrazu.
Natomiast w ,,Melancholii' cała ta symetryczność kompozycji "wzięła w łeb" poprzez te poucinane głowy i stopy centralnej postaci.
Jak w fotografii  "postacie nie zmieściły się w kadrze"

Według klasycznych zasad dobrze zakomponowany obraz to taki, na którym jeden ze znajdujących się przedmiotów
(główny motyw dzieła) zostanie umieszczony w mocnym punkcie obrazu i to w ,,Melancholii' jest widoczne w postaci młodego mężczyzny,
lecz ta ucięta noga trochę psuje wizualizację obrazu tz.jako środka wyrazu artystycznego.
W ogólnym efekcie ta kompozycja nie zamieszczona symetrycznie w obrazie przynosi trochę chaosu.
Umieszczona postać w środku obrazu, podkreśla co prawda, że mężczyzna jest głównym tematem pracy,
lecz nie daje estetycznego wrażenia -  poprzez to wyjście poza ramę obrazu.

Mało światła w kompozycji, widać, że obraz namalowany jest w zimnych i ciepłych tonacjach.Cała kompozycja sprawia wrażenie nieco smutnej,
mina na twarzy młodego mężczyzny wyraża zamyślenie i tu w tym momencie udało się DavidZowi osiągnąć nastrój niematerialnę strony duchowej,
jak w temacie pracy.  

Płaszczyzna całości pracy wzmocniona kolorami, właściwie dobranymi do charakteru obrazu,gama wybranych kolorów,
bardzo zdecydowanych i dość intensywnie nasyconych. Linie w obrazie tworzą granice między barwami, które są konturami postaci i przedmiotów.
W obrazie widać deformację postaci i geometryczną deformację przedmiotu.
Można by takie malowanie podciągnąć do kierunku artystycznego ekspresjonizmu lub
nieświadomego przekształcenia rzeczywistych wyrazów postaci w tym przypadku (twarzy) lub
też do kubizmu w celu narzucenia widzowi jakiejś wyraźnej sugestii.



Ogólnie ,,Melancholia'' znajduje u mnie zainteresowanie ze względu na specyficzne użycie barwy obrazu,
które wskazują na dwuwymiarowość dzieła, czyli - dwuplanowość.
Barwa obrazu poprzez dodanie mocnego pigmentu granatu daje wrażenie przybliżania i oddalenia, czyli dynamikę.



O innych zaletach, czy też wadach obrazu nie będę się wypowiadała,
zostawiam to innym oglądającym.


 
Strony: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 16   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 07 Marzec 2019 - 21:50:05