1. Konkurs zaczyna się po wyłonieniu tematu konkursowego. Wtedy to administrator forum tworzy nowy temat w dziale "Konkursy", którego tytuł jest jednocześnie tematem prac konkursowych.
Użytkownik którego propozycja tematu wygrała, także ma prawo do udziału w konkursie. Ba, nawet powinien czuć się do tego zobligowany :-D
2. Od tego momentu zaczyna się konkurs. Każdy z użytkowników forum, który ma chęć wzięcia w nim udziału - tworzy dowolną techniką (z wyłączeniem fotografii ) pracę o dowolnych wymiarach, której temat wiąże się ściśle z tematem konkursu.
a.
poprawka jak również z wyłączeniem prac w technice grafiki komputerowej, (dostępna wówczas technika grafiki komputerowej, gdy zostanie ogłoszony konkurs w połączeniu w temacie wyżej wymienionej technice twórczej.)
3. Prace można zgłaszać w ciągu 21 - 27 dni od momentu rozpoczęcia się konkursu. w zależności od dnia tygodnia inaugurującego konkurs. Konkurs trwa minimum 3 tygodnie i kończy się zawsze o północy z niedzieli na poniedziałek. Termin zakończenia konkursu podany jest w pierwszym poście inauguracyjnym.
4. Prace prezentowane są w formie posta. 1 użytkownik - 1 post - 1 praca. Posty wstawiane są pod inaugurującym postem administratora forum.
5. Wygląd posta:Zdjęcie (skan) pracy konkursowej - zabrania się wstawiania miniaturek. Zdjęcie powinno mieć co najmniej 420 pikseli szerokości, maksymalnie 800. Jeżeli nie wiesz jak zmniejszyć rozmiar zdjęcia - przeczytaj temat:
Jak zmniejszyć rozdzielczość zdjęcia.
Pod (nad) zdjęciem należy umieścić:
- Tytuł pracy
- Technika wykonania
- Wymiary
Dodatkowo można też dodać:
- link do pracy w większej rozdzielczości, w celu pokazania szczegółów (nieobowiązkowy).
- kilka zdań komentarza.
6. W trakcie trwania zgłoszeń możesz edytować swój post (zmienić pracę, opis itp.).
7. Po upłynięciu terminu zgłaszania prac - administrator forum tworzy ankietę z nick'ami użytkowników biorących udział w konkursie i zaczyna się głosowanie. Zgłoszenia nie są już przyjmowane, a dodane w tym czasie nowe usuwane bez ostrzeżenia.
8. Głosowanie na najlepszą pracę trwa 7 dni. Można oddać dwa głosy, chyba że administrator forum postanowi inaczej (np. ze względu na niewielką liczbę zgłoszeń lub prace nie w temacie)
9. Kategorycznie zabronione jest oddawanie głosu na własną pracę. W przypadku takiego postępowania użytkownik który sie tego dopuścił - zostanie ukarany. Od sumy głosów jaką uzyska odjęte zostaną 3 punkty, a informacja o tym fakcie będzie opublikowana w poście na samym dole tematu po zakończeniu głosowania.
W przypadku jeżeli sytuacja powtórzy się w którymś z następnych konkursów - praca zostanie zdyskwalifikowana, a użytkownik otrzyma zakaz brania udziału w konkursach na 6 miesięcy.
Tłumaczenia typu "Pomyliłem(am) się" nie będą przyjmowane.
10. Po 7 dniach głosowania - wyniki ankiety będą już widoczne. Użytkownik który zgromadzi największą liczbę głosów - zostaje zwycięzcą konkursu. Ten który zajmie II miejsce otrzyma wyróżnienie.Jeżeli więcej niż jedna praca otrzyma taką samą (największą) liczbę punktów, czyli będzie remis na pierwszym miejscu - mamy kilku zwycięzców (ex aequo).
11. W temacie konkursowym obowiązuje zakaz komentowania prac. Wszelkiego rodzaju dyskusje odnośnie danego konkursu - w specjalnie do tego celu stworzonym temacie w "Kąciku Dyskusyjnym". Każdy użytkownik może stworzyć ten temat, wg. schematu - K(numer konkursu) - Tytuł konkursu - Komentarze. Np:
K1 - Ekspresja i ruch czyli dynamizm - Komentarze. Jeżeli ktoś stworzy ten temat, reszta użytkowników pisze posty w tym temacie.
-----------------------
Administrator forum zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie.
Niniejszy regulamin obowiązuje od 06 października 2007 roku.