wendipo, przepraszam, że wrzucam ponownie Twoje prace,
ale pozwoliłam sobie na małą interpretację czyli w inny sposób przeanalizować Twoje malarstwo,
tz. bardziej w przybliżony- poznając fakturę i ze strony technicznej i kolorystycznej.
Oczywiście temat prac jest różny i mnie to nie dziwi,
ponieważ wiadomo malujemy to co nas najbardziej w danej chwili urzeka lub
malujemy dla kogoś I tak co mi się podoba, a do czego miałabym uwagi.
Otóż
"Białe tulipany"
Jeśli obrazy, też inne - są zachowane w oryginalnym kontraście barw jak wyżej na fotce,
(które zamieściłam), a mam nadzieję, że tak,
(ponieważ jak wiemy aparaty często przekłamują nasze kolory i barwy, kontrasty).
To jestem pod wielkim wrażeniem tego wyżej wymienionego obrazu tulipanów.
Widać, że obraz ten malowałaś z uczuciem, z zachwytem co do piękna tych kwiatów.
Wyraziłaś je kolorystycznie w sposób rzeczywisty i realny.
Pięknie zachowana tonacja barwna i głębia kolorystyczna w liściach i kwiatach.
Krople rosy na liściach dodają kwiatom uroku i piękna w odbiorze.
Ze strony technicznej; Biel kwiatów jest oddana w naturalnej barwie
(co bardzo jest ważna w użyciu bieli), światłocień delikatnie zaakcentowany.
Na łodyżkach i kwiatach, liściach widać zdecydowane pociągnięcia pędzla co
daje nam odczucie oryginalności tych kwiatów.
Osiem kwiatów ułożonych w kompozycji liniowej (skośnej i pionowej)
co zachowuje w całość obrazu równowagę przedmiotu (kwiatową)
"Białe tulipany"zaliczyłabym do obrazów dekoracyjnych.
"Maki"
Motyw bardzo znany w malarstwie. Chyba nie ma takiego malarza,
który by się nie zmierzył z lekkością i ulotnością tych kwiatów w technice olejnej jak też i akwareli.
Jak w poprzednim obrazie "Białych tulipanach" zaznaczyłabym pozytywne strony odbioru tej pracy tj.
barwy, głębię obrazu, cienie, kompozycję i równowagę kolorystyczną,
sztych malarski czyli znajomość warsztatu technicznego.
Jedną tylko uwagę bym miała. Brak w kwiatach lekkości, właśnie tej ulotności płatków maku.
Mak jest kwiatem kruchym i zwiewnym. Tu natomiast odczuwa się ciężkie kwiaty,
być może jest to wynikiem techniki olejnej,
ale wówczas była potrzeba zachowania większego światłocienia w kwiatach
(przebicia światła w płatkach maku).
"Maki" też jest zapewne obrazem dekoracyjnym.
"Maczki" - akwarelka

O tej pracy zapewne mógłby Zachary się wypowiedzieć, lub inni , którzy zajmują się akwarelą.
W mojej ocenie trochę poszarpana, niezdecydowana jest linia łodyżek kwiatu.
Same kwiaty jak i tło mają w sobie lekkość charakterystyczną dla akwareli a
tym samym efekt jest zadowalający.
"Polne trawki" - akwarelka, nawet w dość dużych wymiarach.

Akwarela jest techniką dość trudną i jak na takie wymiary radzisz sobie dość dobrze.
Jednak w tych pracach "Maki" i "Polne trawki" braki mi kontrastu kolorystycznego tz.
nie leży mi tło w obu tych akwarelkach. ale to jest tylko moje takie odczucie.
Nie jest to jednak istotą błędu wykonania. Jeśli wyglądają w oryginale jak wyżej to jest ok,
ale jak wspomniałam wcześniej, więcej by mogli orzec akwareliści.
Dwie prace z serii "Latarnia" też akwarelki.


Są pozytywnie zdumiewające pod względem technicznego wykonania.
Przypominają raczej ładną grafikę. "Latarnia" nr.2 kompozycyjnie raczej kuleje.
"Przed burzą"
Jeśli na sztaludze wygląda tak jak wyżej zamieściłam to,
co do kontrastu kolorystycznego całości pracy bym się zgodziła.
Jakie uczucie wywołuje ten obraz?
Powiedziałabym iż jest kopią fotografii, w której fotograficy stosują technikę
dwóch barw, czyli szarą i kolorową. Ostatnio są dość modne takie efekty na fotografii.
Nie jest to malarską techniką malowania, raczej nie ma to wartości malarsko - artystycznych.
Zgadzam się z barwą kolorystyczną nieba, z wyjątkiem braku akcentu koloru granatu
bo w realu przyjmuje niebo takie barwy i cienie, ale bliższy plan tego obrazu - drzewa,
woda w dali nie mają takich odcieni szarości aż do czerni.
Kompozycja barwna (przeciwstawna, trawy - światło słońca czy też księżyca) świetna

To równoważy obraz z stron przeciwstawnych jak również ciemne barwy równoważą się.
Obraz ten jako pejzaż w tym wyrazie fotograficznym nie dociera do mnie jako malarza.
"Latawiec"
Podoba mi się temat. Brakuje mi tu więcej życia w przestrzeni, nasycenia barwnego zieleni,
kwiatu polnego. Obraz spokojny w odbiorze a powinien rozbrzmiewać radością chłopca.
Gdyby chłopiec miał ubranko w bardziej barwnych,żywszych kolorach i latawiec gdyby
bardziej kontrastował z niebem, wówczas obraz by żył i efekt odbioru byłby bardziej radosny.
Kompozycja, perspektywa, (dal) zachowana prawidłowo,
wagowo obraz technicznie jest na plus w mojej ocenie.
"Parasol na niepogodę"
Wszystko co dotyczy tła kobiety podoba mi się.
Przebijające przez chmury światło na liściach drzew jest rewelacyjne.
Chmury z odrobiną lekkiego granatu sprawiają wrażenie idealnego deszczowego nieba.
Bliższe plany w kolorach równoważą się. Lekki cień obuwia i spodni na ścieżce ładnie oddany.
Czuje się mokrą ziemię po nogami postaci.
Natomiast sama postać wyszła Ci zbyt płasko. wygląda trochę jak rysunek wykonany farbą.
Brak wypracowania plastycznego postaci jak i parasolki. Perspektywicznie niebo jest piękne.
Obraz w rodzaju sytuacji. Kontrast barwny jeśli jest taki jak wyżej zamieściłam,
to praca ogólnie jest dobra.
"Damą być"
Jeśli na moim podglądzie wygląda w rzeczywistości tak jak zamieściłam wyżej
to "Damą być" jest portretem idealnym ze strony technicznej jaki i artystycznej.
Typowo malarski portret damy.
Spokojna tonacja barwna i tu też pięknie zachowana kolorystyczna równowaga.
Twarz wyeksponowana i wyrazista daje wygląd kobiety młodej, pięknej i uroczej.
Kapelusz dodaje jej uroku i powagi. Troszkę plastycznie nie wypracowane są włosy,
ale przy całej reszcie kolorystycznej mało rzucają się jakiekolwiek błędy.
I znowu plan, kompozycja, równowaga, delikatny kontrast mówią,
że jesteś malarką a zarazem dobrą portrecistką.
Gratuluję pięknych prac i życzę Ci jak najwięcej pomysłów i wrażliwości artystycznej.
Co widać na Twoich pracach 
no i czekamy na inne Twoje dzieła.