Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
19 Września 2021 - 08:20:39 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 29 Lipca 2021 - 06:47:55  
Zaczęty przez adriannaa - Nowe: wysłane przez teresa


Już na samym wstępie, pomijając w tym momencie kwestie doboru odpowiedniej ramy, należy powiedzieć o tym, że sama czynność oprawy pasteli powinna być wykonywana z niezwykłą uwagą i do tego - w sposób bardzo przemyślany.
By oprawić pracę pastelową w ramy łącznie z szybą to należy na początek między powierzchnią szyby a powierzchnią obrazu umieścić passe-partout, które jest zapewne elementem dekoracyjnym, ale też pełni funkcję dodatkowo zabezpieczającą pracę malarską, jak również stanowi funkcję dystansu pomiędzy warstwą szkła a powierzchnią pracy.

Ważna uwaga dla oprawiających swoje dzieła w ramy.  Pod żadnym względem nie wolno podklejać pracy malarskiej do tylnej płyty ramy, ani też nie przymocowywać jej tam w żaden inny sposób, ponieważ wraz ze zmianami wilgotności powietrza, papier może zacząć nieodwracalnie zmieniać swoją strukturę, np. “falując” lub odginając się w niektórych miejscach.

 2 
 : 29 Lipca 2021 - 06:33:01  
Zaczęty przez Tom - Nowe: wysłane przez teresa
Witaj  maciej_333 na naszym Forum, zgadza się to co napisałeś w swojej odpowiedzi  tak
Cytuj
W malarstwie dla uproszczenia zapewne stosuje całą masę kolorów o dziwnych nazwach (jak np. prussian blue), tak by uzyskanie różnych barw nie było tak żmudne.
Pozdrawiam

 3 
 : 16 Lipca 2021 - 09:23:27  
Zaczęty przez maciej_333 - Nowe: wysłane przez maciej_333
Chciałbym prosić o pomoc w identyfikacji pewnego obrazu, który znajduje się w mojej rodzinie od wielu lat. Być może ktoś jest w stanie dać choćby jakieś wskazówki w tym zakresie. Zamieszczam fotografię tego obrazu, jak i sygnaturę artysty. Niestety nie dysponuję lepszymi zdjęciami. Sam obraz zaś chyba był werniksowany. Przedstawia on drogę gruntową lub być może strumień wodny. Trudno też powiedzieć jakie jest przeznaczenie widocznej barierki. Jeśli jest to woda, to faktycznie ma to ewentualnie jakieś uzasadnienie. Początkowo myślałem, że jest to jesień, ale jednak należy przyjąć, że drzewo z prawej strony jest suche. Zatem jest to raczej lato. Sygnaturę artysty odczytałbym jako "JoJo" lub "ToTo".
  

Jest oczywistym, że obraz ten "nie jest wart funta kłaków" pod względem materialnym. Nie o to tu rzecz jasna chodzi. Z obrazem nie wiąże się nawet żadna ciekawa historia rodzinna. Został on kupiony gdzieś na bazarze przez mojego tatę jakieś 25 lat temu.

 4 
 : 16 Lipca 2021 - 09:22:34  
Zaczęty przez Tom - Nowe: wysłane przez maciej_333
Zgodnie z podstawami fizyki na poziomie gimnazjalnym (obecnie szkoła podstawowa) kolory podstawowe są trzy. Wystarczy zatem czerwony, niebieski i zielony. Ich połączenia prowadzą do uzyskania dowolnych barw. W malarstwie dla uproszczenia zapewne stosuje całą masę kolorów o dziwnych nazwach (jak np. prussian blue), tak by uzyskanie różnych barw nie było tak żmudne.

 5 
 : 16 Lipca 2021 - 09:19:09  
Zaczęty przez adriannaa - Nowe: wysłane przez maciej_333
Moim skromnym zdaniem wystarczyłoby wykorzystać tzw. antyramę. Nie jest też problemem dorobić do tego klasyczną ramę drewnianą z gotowych listew lub własnego wyrobu. Wymaga to jednak piły stołowej, frezarki i najlepiej piły ukosowej.

 6 
 : 16 Lipca 2021 - 09:16:33  
Zaczęty przez galandir - Nowe: wysłane przez maciej_333
Jeśli chodzi o inne techniki od pasteli polecam filmy Boba Rossa, jakie są dostępne na Youtube. Należy stwierdzić, że jego sposób wysławiania się jest bardzo zabawny. Dziwi mnie też niezmiernie skomplikowany sposób nazywania kolorów farb.

 7 
 : 16 Lipca 2021 - 09:13:36  
Zaczęty przez adamon - Nowe: wysłane przez maciej_333
W takim wypadku zastosowałbym klej stolarski (np. Vikol), jaki jest przewidziany do klejenia drewna. Kleje tego rodzaju stosuje się również do klejenia papieru i tkanin, jak również różnych ich kombinacji. Zalecałbym najpierw nakleić na płytę kartkę, dopiero zaś na tym malować. Klej nanieść należy równomiernie (cienka warstwa), nałożyć papier i rozwałkować.

 8 
 : 28 Kwietnia 2021 - 00:00:38  
Zaczęty przez czyCztery - Nowe: wysłane przez czyCztery
Hej! "Cisna absynth", 30 x 30, olej.
Malarskie wspomnienie Bieszczadu z zeszłego roku. A świetny absynt w Hipisówce w okolicach Cisnej.
Pozdrawiam:)

https://zapodaj.net/ad3feb340474e.jpg.html

 9 
 : 27 Kwietnia 2021 - 12:20:47  
Zaczęty przez Mr.R - Nowe: wysłane przez Mr.R
Dziekuję za miłe słowa. Jeśli chodzi o czas to jest to trudne do określenia. Często porzucam prace już w 1/3 a wracam do niej po miesiącu lub dwóch. Takie obrazki małe jak ryba 30/40 chyba, zajmą mi około 2-3 dni po 4-5 godzin ale i tak nie ciągłego malowania - dużo mnie rozprasza. Natomiast obrazy jak koń w całości czy ferrari 120/90 mogą zająć po 4-5 godzin malowane przez miesiąc. Pracuję zawodowo na prawie pełen zegar wiec przez ok 15 dni na mc. Reszta dni wolnych to będzie ok, 1/4 przeznaczona na takie sesje. Tak mniej więcej bo gdybym malował zawzięcie to byłoby na koncie więcej obrazów. Straszny leń ze mnie. Pozdrawiam.

 10 
 : 19 Marca 2021 - 17:18:31  
Zaczęty przez teresa - Nowe: wysłane przez kumak

Jeszcze coś wtrącę o tej trudnej technice malowania, a to raczej o najsłynniejszych artystach w tej technice.

Akwarela oraz najsłynniejsi polscy akwareliści


 Nazwa akwarela pochodzi z języka włoskiego: acquarello, czyli farby „wodne". Oznacza zarówno technikę malarską, jak i same obrazy malowane tą metodą. Jest to najmniej brudząca i najszybciej schnąca technika malarska. Polega na malowaniu rozcieńczonymi w wodzie kolorowymi pigmentami Przy stosowaniu tej techniki bardzo istotny jest rodzaj używanego papieru, ponieważ pigment nie pokrywa powierzchni całkowicie, lecz pozostawia widoczną fakturę oraz barwę podkładu. Z tego właśnie względu akwarela najlepiej wygląda na porowatym, szybko wchłaniającym wodę papierze (w Chinach oraz Japonii używano również jedwabiu).
W tradycyjnej palecie akwarelowej dominują barwy pastelowe i nie ma koloru białego. Uzyskuje się go poprzez pozostawienie na kartce niezamalowanych miejsc. Przed malowaniem farby miesza się na paletce (najlepiej plastikowej), ponieważ nakładanie pigmentu bezpośrednio na papier daje sztuczny efekt. Najpierw więc odpowiedni kolor tworzy się na paletce, a dopiero potem nanosi na papierowe podłoże.
Akwarele to technika malowania „plamami", bez wyraźnych konturów. W związku z tym najlepiej sprawdza się w tematyce nie wymagającej dopracowanych detali (np. pejzaże, kwiaty, bardzo uproszczone portrety itp.). Zwykle stosuje się malowanie stopniowe: od najjaśniejszych fragmentów do coraz ciemniejszych.
Zdecydowaną zaletą akwareli jest stosunkowo niska cena materiałów, jednak ten sposób malowania nie należy do łatwych ze względu na brak możliwości naniesienia poprawek. Mocno rozcieńczona farba nie posiada właściwości kryjących (nie można zatem „zamalować" wcześniej położonej warstwy). Nie ma możliwości retuszu ani usunięcia źle namalowanego fragmentu, a próby rozjaśnienia go samą wodą powodują coraz większą „plamę". Również nakładanie jasnych kolorów na ciemniejsze nie rozjaśnia ich, lecz jedynie zmienia odcień. Wyraźniejszą zmianę uzyskuje się poprzez nałożenie ciemniejszej barwy na jaśniejszą, jednak akwarela i tak pozostaje transparentna, czyli przezroczysta. Oprócz tego prace akwarelowe są niezbyt odporne na światło i z czasem mogą wypłowieć.

Najsłynniejsi polscy akwareliści

 Juliusz Kossak (1824-1899) – twórca wielkoformatowych akwarel o tematyce historycznej, przyrodniczej i folklorystycznej. Uważany jest za mistrza techniki akwarelowej, pioniera polskiego malarstwa batalistycznego oraz klasyka malarstwa „literackiego". Do ulubionych przez artystę tematów sztuki należały sceny z rycerskiej przeszłości Polaków, a także konie.

 Julian Fałat (1853-1929) – akwarelista znany przede wszystkim z tematyki myśliwskiej oraz pejzaży zimowych. Z upodobaniem malował dzikie leśne zwierzęta (sarny, jelenie, łosie). Sięgał również po motywy architektury krakowskiej (głównie widoczne przez okno jego pracowni), a po przeprowadzce do Zakopanego zainteresował się krajobrazami górskimi.

 Leon Wyczółkowski (1852-1936) – tworzył nie tylko akwarele, malował również techniką olejną. Próbował sił w wielu dziedzinach sztuki plastycznej (tusz, kreda, rzeźba, litografia itp.). W swych nastrojowych pejzażach chętnie wykorzystywał impresjonistyczną grę światła. Preferował różnorodną tematykę: krajobraz, kwiaty, drzewa, zabytki, martwa natura, portrety.

 Rafał Malczewski (1892-1965) – poza malowaniem obrazów zajmował się także pisarstwem oraz wspinaczką górską. Jako syn Jacka Malczewskiego malarstwo miał „we krwi". Tworzył głównie akwarele pejzażowe, chętnie sięgał do tematyki nastrojowych stacyjek kolejowych, błotnistych dróg, małych miasteczek itp. Operował oszczędną kolorystyką, często upraszczając kształty malowanych obiektów.

 Jan Stanisławski (1860-1907) – jeden z głównych przedstawicieli polskiego modernizmu. Akwarele malował przede wszystkim „dla odpoczynku" po obrazach olejnych. Interesowała go natura: rośliny, pogoda, niebo. Rzadko pojawiał się motyw zwierząt czy ludzi. Jego sztuka to próba uchwycenia zmian światła, gry koloru oraz zbudowania nastroju.

 Marian Ruzamski (1889-1945) – pozostawił po sobie wiele prac o różnorodnej tematyce: pejzaż, architektura, portrety, martwa natura, kwiaty. Twórca oryginalnego „mglistego" stylu akwarelowego, uzyskanego dzięki zastosowaniu techniki malowania na wilgotnym podłożu. Doskonale łączył precyzyjny rysunek z delikatną formą kształtu i pastelowymi barwami.

Tekst P. RENATA KUROCZYCKA
Źródło - Sztuka

 

Strony: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 17 Września 2021 - 14:29:37