Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
29 Marzec 2017 - 18:04:22 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 26 Marzec 2017 - 10:35:12  
Zaczęty przez teresa - Nowe: wysłane przez teresa
Ślad pędzla - Wartość w malarstwie

Ślad pędzla to najbardziej osobista wypowiedź. Wyraża stany ciała i ducha - pewność, niepewność, nerwowość, spokój, wzruszenie lub bunt, tkliwość albo desperację, rezygnację, zrozumienie, siłę albo słabość.
     Dotknięcie pędzla - ekspresyjne, gwałtowne lub czułe, delikatne, stać się może przesłaniem idei, przekazem decyzji, manifestacją emocji lub świadectwem uczuć.
     Ślad pozostawiony na powierzchni obrazu odpowiada śladom pozostawianym przez człowieka w realnej rzeczywistości. Jest to ciąg zwierzeń i zawierzeń, zapis przeżywanych chwil, ślady życia zachowane w czasie teraźniejszym.
     Uderzenie pędzla jest jak tkanka żywego organizmu, jedna z komórek lub mikroorganizm składający się na większą zbiorowość. Może tworzyć określone formy lub zaznaczać swoją obecność jako przeciwstawną, indywidualną, szczególną, idealną. Bywają gesty ważkie, znaczące, skupiające uwagę, są też ciche i pokorne, służące całości, podporządkowane ogólnemu rytmowi lub jednolitej zasadzie.
     Kształtując pieczołowicie materię malarską staramy się jednocześnie ożywiać ją przesłaniem duchowym, treścią zawartą w skojarzeniach wynikających z symboliki barw, kształtów, układów, wewnętrznej dynamiki i wzajemnych napięć.
     Obrazy zbudowane z drżącej, pulsującej materii, stają się jakby odrębnymi bytami. Łącząc je w całości zamknięte na obszarze płótna, staramy się nadać im taką strukturę, aby sprawiała wrażenie czasowej, umożliwiającej zmianę, ożywionej. Przedstawiony stan jest zatrzymaną w czasie chwilą, migawką życia zdolną do dalszej przemiany.
Człowiek w akcie twórczym naśladuje swego Stwórcę - jako Jego obraz i podobieństwo; tak więc sama czynność tworzenia jest pewnego rodzaju stawaniem w relacji z Bogiem - wobec Sacrum.
     Jest to relacja święta i tajemnicza. Dlatego akt twórczy, podobnie jak modlitwa, wymaga wyrzeczenia, samotności, skupienia, ciszy, refleksji czy wręcz medytacji.
     Możność tworzenia - kreowanie świata harmonii, poszukiwanie jedni, materializowanie myśli, nadawanie kształtu duchowi - to boży dar, a zarazem ludzka powinność.



Źródło - W Kręgu Sztuki

Piękna wypowiedź artystki malarki  Lidii Podlipnej

"Jaki kształt obiorą sobie, jakimi kolorami?
Zadaję to pytanie, lecz znam już odpowiedź.
Będą to energetyczne przekazy
Nowej Fali świadomości mojej.
Z stąd – tam. Bez wskazania, do kogo, i co mają dać.
Siebie przede wszystkim, sobą podzielenie.
Z odbiorcą.
Jaką wartość mają mieć?
Najwyższą, ze szczytów wszystkich szczytów, z poziomu wysokości – jakości częstotliwości takiej, by, patrząc, był wyczuwalny świst.
Gwizd, energie niczym jastrzębie, i tak jak motyle skrzydła.
Pląsające, tańczące,
Obrazy przeze mnie dotykane
Pojawiają się same.
Unia kształtu i koloru, forma doskonała, przekaźnik nastroju takiego, który, gdy patrząc aż dech zapiera…
Taaaaki jest, pełen wspaniałości swej, w glorii i chwale.
Idę na dotykanie.
I tak jest."

Wartość w malarstwie

Jak wiadomo na ceny dzieł sztuki, podobnie jak  i innych dóbr, wpływ ma mechanizm popytu i podaży.

Warunek bazowy. Na zmianę wartości dzieła w czasie wpływa nie tyle jakaś niezwykła wartość estetyczna ale raczej poprawność estetyczna i przyzwoity warsztat techniczny malarza. Wystarczy że malarz technicznie dobrze wykonuje swój fach aby przejść przez pierwszy próg zainteresowania i teoretycznie rozpocząć swoją wędrówkę na szczyty. Jednak oczywiscie to zdecydowanie za mało aby zyskać cokolwiek. Spójrzmy co udało się dostrzec dalej.

O wartości rynkowej dzieł w bardzo dużej mierze decyduje siła rozgłosu wokół samego artysty. Istotne jest kim jest - czy np. jest synem, córką kogoś sławnego. W samym rozgłosie udział biorą wszystkie czynniki klasyczne Public Relations i Marketingu a więc:
Istnienie dzieł malarza w muzeach. Jako objaw społecznego zainteresowania dziełami i artystą, muzeum zdecydowanie podbija prestiż dzieł.
Jednak regułą wydaje się odpowiednia promocja artysty - galerie, wystawy, muzea, internet i rozgłos sam w sobie (vide Salvador Dali - geniusz autopromocji usmiech

Wiek dzieł. Prosta zasada - im starsze tym droższe.
o wartości dzieła decyduje przede wszystkim ogromna wyobraźnia, pomysł a także temat dzieła - musi być ciekawy, ujmujący, by spotkało się dzieło z odzewem wśród odbiorców.
Istotny jest styl dzieła, forma wypowiedzi artysty, dotarcia do odbiorcy z konkretnym przesłaniem.

Wielokrotnie o wartości obrazu decyduje też moda bowiem moda potrafi bardzo szybko się zmieniać, zwłaszcza jeśli jest sztucznie kreowana. W takiej sytuacji artyści promowani przez wielką machinę komercji nie zawsze wytrzymują próbę czasu, a ich dzieła niespodziewanie tanieją.
Polskie malarstwo  jest wciąż niedowartościowana w stosunku do zagranicznego malarstwa.Jest trochę zaniedbywane przez kolekcjonerów,i tym podobnym.

Zródło - W Kręgu Sztuki

 2 
 : 21 Marzec 2017 - 16:40:12  
Zaczęty przez czyCztery - Nowe: wysłane przez kumak
Maja - śliczna praca, ,Zatrzymaj lato,  też świetna okok
szkoda,że inne zdjęcia twoich prac padły. Chętnie bym po ogladał.

 3 
 : 21 Marzec 2017 - 16:29:52  
Zaczęty przez teresa - Nowe: wysłane przez kumak
Po zmianach na stronie imageshack.co w tym m.in. wprowadzeniu odpłatności dla użytkowników,
wszystkie fotki obrazów i inne,  wszystkie prawie na forum szlak trafił. Teraz wypada szukać innych dobrych hostingów nie odpłatnych lub tych, które tylko wymagają rejestracji lub z ograniczeniem ilości zdjęć.  Wiele forum i stron społecznościowych ucierpiało przez te zmiany.  
Teksty zostały a brak zdjęc prawie w kazdym dziale.  bezradny  O ile mi wiadomo to dobry jest hosting "fotosik"


oj chyba nie w tym dziale piszę, ale tu akurat się zatrzymałem i widzę pustke zdjęć. mysl
moze lepiej usunąć te puste posty i zacząc od nowa ?


 4 
 : 19 Marzec 2017 - 17:02:42  
Zaczęty przez Sisi - Nowe: wysłane przez grzymek
Temat stary, ale bardzo przydatny. Przeczytałem i wiem więcej.
Teraz tylko eksperymentować. Ok ! mysl

 5 
 : 19 Marzec 2017 - 16:31:18  
Zaczęty przez Sisi - Nowe: wysłane przez teresa
Temat stary ale ciągle aktualny, ponieważ nie do końca są wyczerpane techniki malowania.
Ciągle odkrywane są sposoby i metody ulepszania, ułatwiania tworzenia obrazu.
Na mojej jednej ze stron padło pytanie, co robić kiedy farby akrylowe schną za szybko ?
Temat dość ważny dla tych, którzy dopiero zaczynają pracę z farbami akrylowymi i
postanowiłam temat ten odnowić i nieco rozszerzyć.


Farby akrylowe schną za szybko.

 Praca z akrylami jest stosunkowo łatwa, nie wymaga bowiem biegłej znajomości technik i reguł malarskich ale
jeśli decydujemy się na malowanie farbami akrylowymi to warto pamiętać, że farby te mają jedna wadę, która często utrudnia nam malowanie, jest to zbyt szybkie ich schnięcie. Już w trakcie malowania opóźnia nam czas rozbudowania połączeń barwnych co powoduje utrudnioną obróbkę pracy malarskiej. Aby zapobiec szybkiemu schnięciu farb w trakcie tworzenia malowidła należałoby zastosować medium akrylowe, które poprawia rozlewność farb i opóźnia czas ich schnięcia. W sklepach artystyczno - plastycznych można zaopatrzyć się w szereg opóźniaczy schnięcie farb, między innymi jest dobre medium Winsor & Newton - wpływa bardzo dobrze na opóźnianie czasu schnięcia farb akrylowych.
Przystępując do malowania
Sporządzamy mieszankę w stosunku 1:1 która to podwaja długość czasu schnięcia. Natomiast jeśli powyżej 1:1 sporządzimy mieszankę to nadmierne użycie medium spowoduje, że farba nie będzie odpowiednio związana i będzie zbyt rozrzedzona, będzie lepka i nienadająca się do malowania.Medium to zostało już stworzone przez producenta w odpowiedniej konsystencji do samej farby akrylowej co możemy zrozumieć iż właściwości chemiczne i właściwości dające efekty artystyczne farb akrylowych nie zostały naruszone, poza wydłużeniem czasu schnięcia a przecież o to nam chodzi. Są też inne media z gamy akryli opóźniające czasu schnięcia. Między innymi tzw. Creative Artist"Medium opóźniacz " do  farb akrylowych, Renesans - "Medium opóźniające do akrylu"- stosuje się podczas malowania.Jeszcze medium akrylowe Szmal Art służy poprawieniu rozlewności farb oraz opóźnieniu czasu ich schnięcia. Medium zawiera filtry UV, które zapobiegają żółknięciu farb.
Jeśli malujemy akrylami, musimy wiedzieć, że w tej technice maluje się alla prima,jest techniką  ekspresyjną i żywiołową,
Stosując odpowiednio technikę malowania, w obrazie akrylowym możemy uzyskać różne efekty, które osiągane są przez wieloletnich i doświadczonych w malarstwie twórców a to za sprawą stosowanych przez nich dodatków, tj. mediów (jak wyżej omawiany temat)

Przydatne media w malowaniu akrylami.







Może ktoś jeszcze ma inne sposoby, może własne ? na opóźnienie schnięcia farb akrylowych,
zachęcam do podzielenia się swoimi doświadczeniami w tym temacie.

Pozdrawiam usmiech

 6 
 : 08 Marzec 2017 - 04:45:34  
Zaczęty przez andreas - Nowe: wysłane przez teresa
Nie wyjaśnienie ? Nie zrozumiałaś treści tego postu?   mysl
Nie wiem czego się spodziewałaś, starałam Ci fachowo i zrozumiale odpowiedzieć.
Napisałam jakie zachowania mają co niektóre biele, przybliżyłam Ci ich znajomość.
Wnioski sama winnaś wyciągnąć.
Przykro mi, że nie pomogłam Ci - Twoim zdaniem. bezradny
Zła technika malowania prowadzi do niepożądanych efektów końcowych na obrazie i
zapewne w przypadku Twojego działania, takie żółknięcie bieli na malowidle występuje.

Może jeszcze wystawiasz (wieszasz obraz na zbyt słonecznym miejscu ?)
Farby nie lubią dużego światła, wówczas bledną,  tracą swą świetlistość barw lub w przypadku bieli żółkną albo jeszcze pękają.

pozdrawiam.

 7 
 : 06 Marzec 2017 - 18:06:15  
Zaczęty przez andreas - Nowe: wysłane przez Aniela
dziękuje usmiech za tak obszerne niewyjaśnienie tematu "bieli"

 8 
 : 02 Marzec 2017 - 09:35:48  
Zaczęty przez teresa - Nowe: wysłane przez teresa

Bzy
(akwarela 24x32) 2017r.



 9 
 : 02 Marzec 2017 - 07:30:49  
Zaczęty przez teresa - Nowe: wysłane przez teresa
Kwiaty,kwiatki i płatki
(kredka akwarelowa,18/5 x 26cm)



Szklanka mleczu
(akwarela A4 ) 2017r.


 10 
 : 27 Luty 2017 - 09:52:32  
Zaczęty przez andreas - Nowe: wysłane przez teresa
Zależy jaką farbą malujesz czy tytanową czy cynkową. Trzeba poznać zachowanie tych obydwu farb na płótnie już po namalowaniu.
Otóż Biel Tytanowa (Titanium White) na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od Bieli Cynkowej (Zinc White). Jednak przy ich użyciu już na płótnie Biel Tytanowa bardziej jest kryjąca.To znaczy - bardziej wydajna. W niewielkich ilościach bardziej rozjaśnia kolory. Jeśli już mowa o bieli w malowaniu dzieł malarsko - artystycznych to w przypadku tego rodzaju bieli występuje zjawisko przy zbyt dużej ilości nakładania bieli powoduje, że kolor szczególnie na namalowanym portrecie staje się pożółknięty, zamglony i kredowy. jest to problem przy malowaniu portretu, kiedy jaśniejsze partie skóry są zbyt blade.

W takim przypadku sięgnąć należy po Biel Cynkową,która jest bardziej transparentna.
Bardziej sprawdza się przy delikatnym mieszaniu barw, w malowaniu odcieni ludzkiej skóry.Jednak nie należy przesadzać z Bielą Cynkową ponieważ zastosowanie jej w czystej postaci -  lubi pękać po paru latach na obrazie. Dlatego Biel Cynkową warto wymieszać pół na pół z Bielą Tytanową.
W sklepach plastycznych zapewne można dostać farby tzw. transparentnej biel. Są na pewno produkowane przez Talens (seria Rembrandt) oraz Schmicke i Winsor (też w seriach artystycznych farb). Jest to mieszanka bieli cynkowej i tytanowej - daje o wiele lepszy efekt.

Tak w ( ) możesz zakupić w sklepach plastycznych.

Dobre farby białe, które mają większą jasność i mniejszą tendencję do żółknięcia,
to większość bieli powstaje przy połączeniu z olejem szafranowym.

Biele na bazie oleju szafranowego

Biel tytanowa "Titanium White" to najbardziej popularna współcześnie biel.
Charakteryzuje się największą głębią bieli. Ze wszystkich jest najbardziej kryjąca. Jest bardziej miękka.

Biel ołowiowa (1) Tradycyjna biel ołowiana w gamie farb olejnych,
"Flake White" jest znakomitym tworzywem malarskim z uwagi na swoją wszechstronność,
podatność na pracę pędzla, trwałość i czas schnięcia.
Obecność pigmentów cynkowych korzystnie wpływa na konsystencję tej farby.
Jest to jednocześnie najbardziej sztywna biel w całej gamie.

Flake White (2) (Biel ołowiowa) Odmiana Flake White (1) charakteryzująca się bardziej płynną konsystencją.

Biel cynkowa - "Zinc White",  najbardziej przezroczysta ze wszystkich bieli, co sprawia, że
idealnie nadaje się do wykonywania podmalowywania i laserunku. Ma również najrzadszą konsystencję.

"Cremnitz White" - Biel ołowiowa jest  wykonana również na bazie ołowiu.
Brak cynku w jej składzie sprawia, że charakteryzuje się nieco włóknistą konsystencją.
Niektórzy artyści z zasady preferują czyste kolory ołowiane.

Jest jeszcze Biel opalizująca "Iridescent White" Powstała w oparciu o pigment mikowy farba daje w
konsekwencji biel perłową. Użycie jej daje dobre efekty w połączeniu z kolorami przezroczystymi.

Tyle o bielach.
Jeśli są jeszcze inne przyczyny żółknięcia malowidła, to zwróć uwagę na werniks (o ile stosujesz)
lub na mieszanie farb tz. jakimi mediami rozcieńczasz farby.

Pozdrawiam usmiech

Strony: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta Wczoraj o 08:14:16