Malarstwo - Teresa Kopańska
  Malarstwo Teresy Kopańskiej
forum malarskie
Forum malarskie
25 Wrzesień 2017 - 23:24:45 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
 1 
 : 28 Sierpień 2017 - 04:53:26  
Zaczęty przez czyCztery - Nowe: wysłane przez kumak
Świetne prace  okok bardzo interesujące

"Siódemka przez Turzyn" - gratuluję usmiech

 2 
 : 21 Sierpień 2017 - 09:12:23  
Zaczęty przez czyCztery - Nowe: wysłane przez czyCztery
Hej.
Przedstawiam kolejny obraz-
"Chwila w Dąbiu. Ulica Oficerska", 24x30, olej



Wszystkiego dobrego!
K.

 3 
 : 06 Sierpień 2017 - 11:47:50  
Zaczęty przez czyCztery - Nowe: wysłane przez czyCztery
Dzięki  oczko

"Siódemka przez Turzyn", 30x30, olej- wystawowy, obraz, który spodobał się vice prezydentowi Szczecina  rotfl (Turzyn- jedna z dzielnic miasta)



Pozdrawiam!

 4 
 : 25 Lipiec 2017 - 08:58:02  
Zaczęty przez czyCztery - Nowe: wysłane przez Mały Artysta
Świetna robota czyCztery!  okok

 5 
 : 23 Lipiec 2017 - 12:35:30  
Zaczęty przez teresa - Nowe: wysłane przez teresa
SPRZEDAM.

Obraz akwarelowy "Martwa natura"
Wymiary: A4.
autor: Teresa Kopańska


Rok powstania: 2017.
Akwarela sygnowana z przodu obrazu.
Sprzedaję w oprawie kartonowej.

Jeśli chcesz kupić skontaktuj się lub zalicytuj.
Dane kontaktowe:
telefon komórkowy: 507 150 690
telefon komórkowy:506 182 797
e-mail:
tereska_047@wp.pl

 6 
 : 23 Lipiec 2017 - 12:20:30  
Zaczęty przez teresa - Nowe: wysłane przez teresa
SPRZEDAM.

Obraz, olej na płótnie, "Chochoły"
Wymiary: 27x33cm.
autor: Teresa Kopańska



Obraz sygnowany z przodu obrazu i na odwrocie z metryczką powstania przez autora obrazu.
(Certyfikat)Malowany ręcznie farbami olejnymi najlepszej jakości -Firmy "Rubens"
Blejtram drewniany. Boki obrazu: zamalowane w kolorze tła, toteż obraz nie wymaga ram.
Płótno: czysty len.  Malowany dwoma technikami olejnymi, grubej faktury (szpachelka) i laserunkiem.
Obraz sprzedaję bez ram.

Jeśli chcesz kupić skontaktuj się lub zalicytuj.
Dane kontaktowe:
telefon komórkowy: 507 150 690
telefon komórkowy:506 182 797
e-mail:
tereska_047@wp.pl

 7 
 : 05 Lipiec 2017 - 11:00:53  
Zaczęty przez teresa - Nowe: wysłane przez teresa
Dziękuję  kumak  usmiech

a oto następna akwarela  "Porzucony Rumianek" o wymiarach: 30x40cm.
Rok powstania 2017.


 

 8 
 : 05 Lipiec 2017 - 10:55:33  
Zaczęty przez czyCztery - Nowe: wysłane przez teresa
Prosta, świetna praca  usmiech okok

 9 
 : 30 Czerwiec 2017 - 11:27:21  
Zaczęty przez czyCztery - Nowe: wysłane przez czyCztery
Hej.
Przedstawiam jeden z nowych obrazów: "Chwila w Dąbiu. Plaża zimą", 50x30, olej.



usmiech

 10 
 : 24 Czerwiec 2017 - 17:31:33  
Zaczęty przez teresa - Nowe: wysłane przez kumak
W tym krótkim wątku o akwareli mogę chyba swobodnie napisać coś w tym temacie. a mianowicie o podkładzie na którym tworzymy swoje dzieła akwarelowe. Jest to papier tzw. akwarelowy.
Otóż akwarela jest najtrudniejsza z technik malarskich. jak już pisała Teresa w  którymś wątku o akwareli, jest to technika, w której nie ma mowy o jakichkolwiek poprawkach. Drugą trudnością w akwareli jest to, że jest to jedyna technika malarska, która nie posiada białego koloru czyli bieli Wszystkie fragmenty obrazu, na których widoczna jest biel, to nic innego jak tylko biała kartka papieru. I malarz musi wiedzieć, gdzie i jak wyeksponować biel w obrazie akwarelowym. Malarz akwarelista musi sprawnie operować wodą, ponieważ tu woda odgrywa bardzo ważną rolę w rozprowadzaniu farb na papierze.

Co jest jeszcze ważne w tej technice?
to wybór papieru na którym mamy tworzyć swoje dzieło akwarelowe.Wydawać by się mogło że papier to po prostu papier i nie trzeba głębiej się zastanawiać na jakim papierze malujemy. Otóż nieprawdą jest, że papier to tylko papier. Jakie nasze dzieło będzie miało wygląd i efekt w ostatecznym etapie ukończenia pracy to zależy bardzo dużo od rodzaju papieru i tu:
Mamy wiele rodzajów papieru do tworzenia dziel akwarelowych, które posiadają  rozmaite cechy, z których każda decyduje o innych właściwościach wpływających na  komfort pracy, trwałość obrazu, wyeksponowaniu koloru i barw i efektów akwarelowych.Podstawową jest na co powinnyśmy zwracać uwagę to głównie na rodzaj materiału z którego papier jest wykonywany a za tym możemy znaleźć np. papier akwarelowy celulozowy lub papier tzw. szlachetny, najbardziej ceniony papier akwarelowy bawełniany.

Papier celulozowy to rodzaj papieru akwarelowego, który charakteryzuje się sporą, zwartą i sztywną strukturą. Można precyzyjnie rozprowadzać farby (na co jego struktura pozwala) i dobrze znosi poprawki i wymywania błędów.Posiada regularną fakturę.  Mamy też i wady, które są jego słabą stroną.Papier celulozowy akwarelowy posiada tendencje odkształcania przy większym namaczaniu, mniej efektowny wygląd koloru oraz mniejszą odporność na starzenie się. Należy koniecznie zwracać uwagę na odkwaszenie papieru.

Papiery bawełniane natomiast są papierami idealnymi, wysoko cenionymi przez malarzy akwarelistów na całym świecie od wielu już wieków. Papiery te wytwarzane są z naturalnego, oczyszczonego włókna bawełnianego. Wielką zaletą ich jest  mięsistość struktury na której mamy bardzo dobrą możliwość kontroli nad rozpływalnością  farb, nad wyeksponowaniu piękna koloru i efektów i na trwałością obrazu. Papiery bawełniane posiadają różną strukturę i fakturę, która zależna jest od sposobu tłoczenia papieru.. I tak mamy trzy rodzaje bawełnianych papierów akwarelowych:

Produkowane:
1) Tłoczony na zimno.
jest mięsisty, miękki i delikatny. najlepszy do tworzenia plamą. Nadaje się do techniki malowania na mokro jak i na sucho. Dobrze toleruje wymywanie ale jego delikatna powierzchnia nie pozwala nam na mocniejsze maskowanie, na retusze i poprawki.  Posiada średnią, naturalnie ziarnistą fakturę. Bardzo dobrze sprawdza się w malowaniu pejzażowym, portretowym i martwej naturze.

2) Tłoczony na gorąco. Jest gładki, nie posiada wyczuwalnej faktury. Jest spójny i silnie sprasowany.Bardzo dobry do malarstwa detalicznego,Malarzowi pozwala na precyzyjną kontrolę nad rozprowadzaniem farb bez ryzyka niepotrzebnego rozlewania się farby. Dobrze znosi naprawy, czyli korekty, wymywanie farb i maskowanie. Papier ten sprzyja w malowaniu portretowym.

3) Papier tzw.Szorstki.
Jest papierem grudkowatym o bardzo wyraźnej, nieregularnej fakturze. Jest trudny dla początkujących akwarelistów ze względu na swoją nieprzewidywalność. Dobrze znosi wymywanie,ale przy mocniejszej korekcie czy też maskowaniu można naruszyć jego strukturę. Najlepiej sprawdza się w malarstwie akwarelowych pejzaży.

Kiedy zaczynamy swoje dzieło akwarelowe powinniśmy zwracać szczególną uwagę na  grubość (gramaturę). Im jest większa grubość tym papier jest sztywniejszy, wówczas można go bardziej namoczyć i tak: Papier akwarelowy o grubości 190 gram jest wiotki i delikatny. Przy większej ilości wody będzie się odkształcał. natomiast jeśli się zdecydujemy  malować na papierze o gramaturze 425 lub nawet 640 gram to nasz podkład na nasze dzieło będzie mieć sztywny i gruby podkład o dużej chłonności wilgoci. Najbardziej popularny w malarstwie akwarelowym jest papier o gramaturze 300g.
 Mam nadzieję, że ładnie napisałem ten post. oczko



Źródło -  W Kręgu Sztuki

Strony: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Google - ostatnia wizyta 17 Wrzesień 2017 - 15:02:25